måndag 25 januari 2010

Rekordkallt

En ny vecka igen. Började kallare än jag känt i hela mitt liv. Matte tittade på termometern, den visade arton minusgrader. Tänkte ändå uträtta mina behov där ute, men en snabb nosavkänning resulterade i att jag skyndsamt tog nästa dörr in i stället. Hela förmiddagen fick fördrivas på annat sätt.

Jag bedrev fönsterspaning. Man får en rätt hyfsad överblick från sängkammarfönstret, eftersom det inte finns just någon växtlighet på den sidan. Såg en och annan skällis stryka förbi, dragandes på väl påbyltade människor. För övrigt var det ganska händelsefattigt.


Bestämde mig i stället för att vara social och hjälpa till på kontoret. Men jag vet inte, det de gör där är så ointressant och långtråkigt att jag faktiskt slumrade till en stund. Förresten var de oartiga och tog just ingen notis om mig i alla fall. Ändå är det inte särskilt ofta jag hedrar dem med min närvaro på arbetstid. Min arbetstid, alltså.

Lyckligtvis kom solen fram senare på dagen, så det blev möjligt att utföra det nödvändigaste utomhus. Men det jamar jag, vad är det för kall luft där ute? Vart har all varm luft tagit vägen? Jag längtar efter den!

10 kommentarer:

  1. Du gjorde rätt i att inte riskera frostskador på nosen. Här har det inte varit riktigt så kallt i dag, men dom hotar med snöstorm i veckan. *ryser* Vi får hoppas på att varmluften snart kommer och blåser bort det otäckt vita.

    SvaraRadera
  2. Har hört om snöstormen. Det blir nog mycket inre spaning framöver. Eländiga väder. *frustrerad*

    SvaraRadera
  3. Fy hundan eller snarare kattsicken så kallt! Modigt att gå ut senare på dagen. Som Sippo jamar hotar de med massor av vitt och kallt hos oss (vi är 08-or). I brist på riktig fjäderkotlettspaning får det väl duga inomhus! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det blev mycket varmare på dagen, tack och lov. Pälsen är ju starkt uppgraderad vid det här laget.
    Det hotas med snöstorm här nere också på onsdag. Då hjälper inte ens den senaste versionen av uppdateringsprogrammet. Suck.

    SvaraRadera
  5. Vädret är ju som det är, men att dina människor ignorerar dina insatser på kontoret tycker jag är mer upprörande. Antar att det är du som organiserat rörelsen så att den går att driva utan dina dagliga insatser, men de borde i alla fall vara tacksamma över dina uppföljningsbesök.

    SvaraRadera
  6. JA var är de varma vindarna. Nu ska det bli ännu mer snö och ännu kallare. Nu -12
    Skatis

    SvaraRadera
  7. KATTSON: Förmodligen har jag organiserat mina insatser så diskret och skickligt att dom knappt märkt min tass bakom det hela. Allt för att inte sänka deras självförtroende. 'Otack är kattens lön' har jag hört talas om. Handlar nog om det här.

    SKAT-ANN: Alldeles hemskt. Det är samma här, jättekallt i kväll. USCHJAM.

    SvaraRadera
  8. Har det kalla kommit till dej oxå? Fy jamingen. Jag längtar efter lite grönt och den där stora gula lampan som värmer pälsen så där lagom skönt *nosbuff*
    Men det är nog som min människa brukar säja i sina ljusa stunder "det blir inte bättre föränns värre har varit" och värre det är väl snöstormen då?

    SvaraRadera
  9. *funderar* Snöstorm eller minus arton?? *funderar igen* Tror det kan kvitta. Det blir inget utetassande i vilket fall. Fast snöstorm är förstås värre EFTERÅT, om snön går upp till magen *ryyyser*

    SvaraRadera
  10. Gustav! Du har en award att hämta hos mig. *kompistass*

    SvaraRadera