måndag 11 januari 2010

Helgrapport

Alla mina gosförväntningar infriades till fullo i lördags. Hela kvällen blev jag klappad på. Och så tycker jag att det är så trevligt när vi alla är samlade på ett ställe. Att ligga i någons knä och bli kelad med, samtidigt som det pratas runt om. Då mår jag bra. Förresten, alla och alla. Puff vet jag inte om jag räknar med i begreppet "alla". Hon uppför sig så fånigt i min närhet.

Nu i lördags, till exempel, låg jag i soffan bredvid matte, sedan jag för tillfället kelat klart med min favoritgäst. Då kom Puff och ville också vara med matte. Trots att jag inte på något sätt förhindrade detta, vågade den fegisen inte delta i gemenskapen. Så när jag jamar att det är trevligt med alla samlade, så menar jag främst de människor som jag gillar. Och så möjligen Piff, som ibland kan uppföra sig som en anständig katt.

Sedan på natten tassade jag in till favoritgästen. Hon hade ju varit borta jättelänge från katten hon bor hos, så hon var litet kattsjuk. Tyvärr tror jag det till en del yttrar sig som att man blir orolig och vänder sig hela tiden i sängen, så till slut måste jag ge upp sällskapet. Hade ju ett arbete att sköta dagen därpå, så litet utvilad måste man vara.

7 kommentarer:

  1. Ja visst är det mysigt med lagom många människor, men man blir lite trött efteråt tycker vi!Puff får nog kolla lite mer på dig och se hur man ska göra! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Jo, det var väl därför jag inte kunde stanna kvar hela natten hos henne. Kände att jag behövde litet djupsömn. Puff har jag nog gett upp hoppet om, hon vågar ju knappt titta på mig. Tass, tass!

    SvaraRadera
  3. Det bästa med folksamlingar är ju just allt gos och ibland lite godis också. När jag äter ur handen så vill plötsligt alla mata mig. *mums* Människor som inte ligger still i sängen är enormt påfrestande. Man hinner ju liksom knappt lägga sig tillrätta så ska dom rumstrera om. *suck* Jag håller med dig om att Puff verkar lite fånig. Du får väl bjuda på lite fredsmynta vid tillfälle, så hon fattar att du är en fridens katt.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag blir väldigt störd när sovplatsen flyttar på sig. Det har hänt att jag blivit puttad ner på golvet mitt i skönaste sömnen. Mycket upprörande.
    Undrar just om det finns så mycket fredsmynta? Hon är ju ingen smarting precis...

    SvaraRadera
  5. Det är klart opassande att sovplatser rör på sig. När detta nu hände dig kunde du kanske ha bjudit in Puff till den sovplatsen istället och själv gått och lagt dig hos t ex matte, som väl är mer van vid att du ligger där? KAnske nåt att tänka på till nästa gång sovgästen kommer?

    SvaraRadera
  6. Vilken alldeles lysande idé, VARFÖR kom jag inte på den själv? *skrattar så morrhåren ramlar av, nästan*

    SvaraRadera
  7. Verkar som du haft en härlig helge Gustav.

    Förstår att du måste ha varit i centrum där bland alla dina människor, eller borde ja skriva där bland din fanclub?

    Tass!

    SvaraRadera