tisdag 29 december 2009

Vitt igen


Är det nåt jamrans skämt, eller? Det var ju borta alltihop igår?

Det var med yttersta tvekan och efter stor övertalning från husse som jag idag begav mig ut på jobbet. Min assistent Piff var ännu värre, hon totalvägrade hela förmiddagen. Tur det inte är så mycket att göra så här års. Förresten måste jag ju ändå sköta den viktigaste biten själv, vaktsysslan alltså. Lyckligtvis har det varit lugnt på den fronten också. Hoppas inkräktaren fått ett eget hus att tassa till.


Följde med husse idag när han ställde ner kattburen i källaren. Hej då med den! Hoppas den stannar där nere. Åtminstone vad mitt instängande anbelangar. Inget är som frihet och när allting är precis som vanligt. Jag älskar vardagar.

6 kommentarer:

  1. Visst är det kallt idag? Vi har inte ens stuckit ut nosen på altanen. Brrr. Du är tuff du som sköter ditt uppdag på bästa sätt. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Här har det vita stannat kvar hela tiden. Men det har blivit riktigt kallt nu igen. *hutter* Du har inte funderat på att byta ut din assistent Piff mot en som fungerar lite bättre? Skönt att transporten är nere i underjorden där den hör hemma. *slår med tassen* Men nu ska du väl få vara i fred?! Var försiktig nu när det närmar sig nyår. Du får inte bli träffad av raketer och annat otäckt och du får absolut inte tugga på sånt som det gnistrar om!

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Nja, så kallt har det inte varit. Än. Men matte säger att det ska bli frost i morrhåren igen. *suckar*

    SIPPO: Nog har jag funderat så det knakar, men matte är helt omedgörlig och vill absolut inte byta ut Piff. Synd att du bor så långt bort.
    Ska hålla mig inne i mitt hus när det smäller, det är inget kul alls ute då.

    SvaraRadera
  4. Snö är verkligen läskigt! Inget att leka med. Mysigare att kryper ner under täcket. ;-) /Tass, katterna på Katthemmet Kompis

    SvaraRadera
  5. Vårt vita försvinner sakta men säkert. Ja vill inte ha påfyllning. Men matte blev besviken, hon hade gärnat velat ha en vit vacker vinter sa hon.

    SvaraRadera
  6. Va?! har ditt vita varit borta och kommit tillbaka ORÄTTVISST. Här har det tydligen kommit för att stanna. *mutter* men mina människor tycker att det är jättebra med en vit jul igen och stortrivs med alla sina lekar i det vita. Pulka och skidor efter hästarna. *fnys* Förstår mej inte på människor...enda fördelen med det vita är att jag kan med gott samvete ligga och sova, jag har ju inte något utejobb som kallar. Det sköter stallkatterna så här års.

    SvaraRadera