onsdag 9 december 2009

Fullt upp och mer därtill


Vad var det nu jag skulle göra? Först tallen...sedan grannens tomt...efter det kolla kaninstället...jag får inte glömma fågelbordet...och så...de' e' mycket nu...

Idag har det varit full rulle. Har varit ute hela dagen. Och kvällen. Har faktiskt precis kommit hem. Matte tänkte nästan skicka ut en efterlysning, för jag brukar komma hem innan det blir mörkt.

Hon säger att klockan snart är halv elva, och säger halv elva med en sådan röst att jag förstår att det inte är riktigt bra. Fast egentligen bryr jag mig inte så mycket. Jag är väl en fri katt? Nu ska det i alla fall bli skönt att rulla ihop sig på soffan framför brasan. Mmmmmm.

4 kommentarer:

  1. halv elva? har du inte ens varit hem o käkat på hela dan??

    SvaraRadera
  2. Oj, förstår att det varit mycket, men det är klart ska du hinna med att kontrollera allt så tar det ju lite tid!Lyckliga dig som har en brasa att kura framför.Tasskram

    SvaraRadera
  3. Det är inget dåligt revir du har att kontrollera. Fast jag måste ju jama att jag förstår om matte var orolig, trots att du är en fri katt. Rulla ihop vid brasan... det låter SÅ mysigt. *drömmer*

    SvaraRadera
  4. KATTLIV: Näpp, Jo, förresten, fast bara en jättekort snabbis. Är man upptagen så är man.

    DUI och DECO: Ska man ta hela Mitt Område räcker knappt en dag. Det är JÄTTEstort nu när inga andra katter finns här. Tass!

    SIPPO: Mmm, brasrummet är bara SÅ skönt, särskilt sent på kvällen när dom eldat länge. Har faktiskt börjat sova där nu. Buff på dig kompis!

    SvaraRadera