torsdag 10 december 2009

Fundering


Undrar just vad andra katter tycker är jättegosigt?

Bara för att jag ville vara ute jättelänge igår kväll betyder inte det att jag vill det alla kvällar. Särskilt inte när det är blött nedfall. Som idag till exempel. Ändå var det ingen som observerade att jag satt på kommainmöbeln på altanen. Matte skyllde på att hon var iväg och blev stucken i armarna (rätt åt henne), och husse påstod att han satt på kontoret och jobbade.

Det är väl främst honom jag är kritisk emot, för så mycket har jag sett av det han kallar jobb, att det inte är mer betungade än att han kan gå och titta efter katter som väntar på att få komma in. Och förresten var matte hemma en lång stund innan hon kom och öppnade dörren för mig. Men jag var inte sur ändå, utan tvärtom påfordrade jag att få knäsitta hon henne och buffa nosen i hennes armveck. Det är det bästa jag vet. Jättegosigt. Undrar just vad mina kompisar tycker är jättegosigt?

6 kommentarer:

  1. Lite bättre uppmärksamhet kan man sannerligen kräva! Vi tycker bäst om att ligga under knäna på matte och husse, det är mysigt att bli kliad runt öronen och på magen då. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Vilken stil att låta katten få sitta och vänta på insläppet. Typiskt människor att vara så sega och ouppmärksamma. *djup suck*
    När det gäller att gosa, så älskar jag att begrava ansiktet i husses händer, så jag inte ser nåt. Det blir som att ligga i mammas mage nästan. *spinner* Åhhh, husseeeee, var e du??

    SvaraRadera
  3. Åhhh, jag ligger väldigt gärna under täcket tätt tryckt mot min människa och blir klappad och kliad under hakan. DET är mysigt!
    *nosbuff*

    SvaraRadera
  4. DUI och DECO: Under knäna? Men då har dom väl knäna böjda så ni inte kläms? Det var ett intressant ställe!

    SIPPO: Det med händerna kan jag förstå, det är nog litet likt det jag gör i armvecket. Jag ser inte heller nåt. Ännu ett sätt vi är lika på. Tass!

    MAYA: Då är du som Piff. Hon är också en undertäcketliggare.Det ser mjausigt ut, men själv...nä, det är inte riktigt min grej. *buff, buff*

    SvaraRadera
  5. vad vi tycker är jättegosigt?
    murre tycker om att ligga och läsa med matte i sängen,pip gillar att bli kliad under hakan och på sin lurviga mage!

    SvaraRadera
  6. Det låter som något jag också gillar. Särskilt att bli kliad under hakan. Tass på er!

    SvaraRadera