fredag 18 december 2009

Jag vann

Ändrade arbetstider är av nöden med nuvarande väderläge. Långa inspektionsrundor går bort. Det är kort men intensivt som gäller. Vilopauser är inte att tänka på. Vem kan koppla av med is i baken? Nä, i stället gäller det att hålla igång.

Gjorde en riktigt flott trädattack idag. Kände för att styla litet inför matte innan hon åkte iväg i brummisen. Med absolut högsta växeln i tog jag sikte på en björk, som står litet för sig själv. Testade klösytan på trädet, den var utmärkt. Klättrade upp en bit. Upptäckte en sån där svartvit otäcking på en gren högre upp. Noterade att den även upptäckt mig. Blev aningen betänksam och hoppade ner igen. Besinnade mig, skulle jag vika undan för den där??? Klättrade upp igen, ännu högre denna gång. Svartvitingen begrep att Gustav inte är att leka med, och flydde därifrån. Ha! Ett-noll till mig. Bara han inte hämtar några kompisar en annan gång. Det vill jag aldrig uppleva igen.

Mina kompisar önskas dock en skön innemysarhelg!


En = OK
men akta er när de gaddar ihop sig!

14 kommentarer:

  1. Tuffing där! *beundrande* Svartvitingen satt nog kvar en stund för att se om du hade odubbat eller dubbdäck... eh, tassdubb nertill. När han väl noterat motståndararsenalen insåg han väl att det enda raka var att retirera. Du är verkligen katt för din svans!

    SvaraRadera
  2. Åååhh, TACK...*hedrad och rörd*

    SvaraRadera
  3. Du är en riktig tuffing ända ut i svansspetsen, men trots detta är du fortfarande en ödmjuk katt. Du är våra bästa sidor kattifierad. Jag är verkligen imponerad av att du trotsar både is i rumpan och svartvita fjäderfän. *klappar tassarna* Nu sitter den fegisen säkert och kraxar med alla sina kompisar om hur en läskig och livsfarlig panter anföll honom. Du kommer få titeln "Skånes tuffaste katt." *beundrar*

    SvaraRadera
  4. Vad du är modig! Is och snö, ute i alla väder ehum oavsett kläder(päls) Ha en skön helg! Tasskram

    SvaraRadera
  5. hejsan i svansen!
    åh,va du är modig mot de svart-vita!
    /tass

    SvaraRadera
  6. SIPPO: Jam *hehe* han kan gott sitta där och kraxa och darra. Hoppas han fick nåt att tänka på. Och tackar ödmjukast för allt beröm *glad*

    DUI och DECO: Tackar, tackar! Önskar er detsamma! tasskram tebaks

    KATTLIV: Dom ska inte komma här och sticka upp och mopsa sig. Ha en mjauans fin helg!

    SvaraRadera
  7. Dom där svartvita är inte o leka med. Dom är hulliganer säjer min människa för dom håller på och bygger bo och för oväsen som bara den här. Min människa raserar och dom bygger upp igen. Dessutom kommer dom i flock. Riktigt otäcka saker. Men du är en riktig tuffing som törs att ge dej på dom *tass*

    SvaraRadera
  8. Nu tycker jag faktiskt att ni mobbar mej :)
    //Skat-Ann

    SvaraRadera
  9. MAYA: Ja *harkel* som jamat...EN är väl ok, men jag har en gång varit utsatt för flocken, så jag vet när det är klokast att dra. Fast LITE cool var jag nog...*tass!*

    SKAT-ANN: Men.....DU är ju snäll ; )

    SvaraRadera
  10. Vad du är tuff och modig! En flock av dessa (dock gäller det inte Skat-Ann) är inte att leka med!
    Du har väl sett Hitschkåcks "Fåglarna"? *darrar på morrhåren*

    SvaraRadera
  11. Nä jag får inte se på Hitschkåck för matte blir så rädd då, den fegisen. Fast om ni darrar på morrhåren är det kanske lika bra *funderar*

    SvaraRadera
  12. Jag blev lite bekymrad först men sedan förstod jag att "svart-vit otäcking" syftade inte på mig... puh!
    TassKram Wikki *fniss*

    SvaraRadera
  13. Å modigt Gustav. Visa de där ilskna fjäderfäkotletterna var kattlådan skall stå!

    Men akta dig för att käka upp deras ungar. Gammelkatten Linus käkade upp en unge och de där svartvita fåglarna förföljde honom en hel sommar. Satt i träden och skrek så fort han visade sig.

    En besökare berättade för en granne att sett en rolig syn den sommaren. Två skator som satt framför en randig katt (Linus) och en skata som hackade honom i svansen.

    Stackars Linus hade det väldigt tufft den sommaren!

    SvaraRadera
  14. WIKKI: När ALDRIG att jag kallar dig för otäcking...Tass, tass!

    NEA: Stackars Linus jamar jag. Och ställer mig samtidigt litet frågande...var det en ROLIG syn...snarare sorglig...eller hur.
    Har noterat det du skrev om ungarna. Tack för tipset!

    SvaraRadera