tisdag 22 december 2009

Ingen har tid

Om det var spännande igår, var det desto tråkigare idag. Det är ingen som har tid med mig. Men en sak måste jag jama om. Jag satt bara en svanslängd ifrån ett sugmonster i full verksamhet! Visserligen satt jag på en byrå, men matte och monstret höll igång precis nedanför mig och vrålade. Det känns som om jag vågar mer och mer. Igår jakten på det, och idag ignorering av sugmonster. 

En riktigt bra sak har hänt idag. Man kunde tassa ut utan att morrhåren blev stela av is. Det var länge sedan jag kunde utföra en så omfattande kontroll av Mitt Område. Högst behövligt.

Annars, som jamat, har det varit en total brist på sedvanlig gostid. Förstår inte vad det är frågan om? Både matte och husse håller på en massa ovidkommande saker. Fast nu ser jag en sak, äntligen något positivt. Husse har lagt sig i soffan. Det betyder trampvänlig mjukmage. Nu måste jag skynda mig...  

6 kommentarer:

  1. Vilket enormt mod du har! *imponerad* Först det okända och i dag sugmonstret. Du förtjänar en hel skål med medaljer för tapperhet. Skönt att du inte fryser morrisarna av dig. Här är det fortfarande för kallt för att vara ute och nosa runt. Se nu till att slå tassen i bordet och kräva mer gos. Alla katter har rätt till GOS! Nu blev jag så sugen när du jamade trampvänlig mage, att jag måste nog leta upp husses.
    *tass*

    SvaraRadera
  2. Sugmonster är inte att leka med! Vi är inte säkra på att vi klarar av det utan en rejäl dos kattmynta först. Då glömmer vi liksom allt runtom kring.

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Hoppas det kalla försvinner bort från Ditt Område också snart. Det är ju inte bra att det står där helt onosolgiskt undersökt. En trampvänlig mage kan faktiskt kompensera frånvaron av vanligt god, åtminstone till en del. Snart ska det massor med gos har matte lovat. *tassen*

    FINDUS, ISAK o RASMUS: Kattmynta...det var längesen nu *längtar* Måste påminna matte...

    SvaraRadera
  4. Tuffing! Det där vågar inte vi! Vi har det likadant här de far runt som bara den matte och husse! Bäst att lägga sig i knäet eller på magen så fort de sätter/lägger sig så det blir lite lugn och ro! Tasskram

    SvaraRadera
  5. Har också kommit på det. Men det gäller att vara snabb! Hoppas dom lugnar sig snart både hos er och oss! Tassen!

    SvaraRadera
  6. Vad imponerande! Jag tror att den där bristen på tid är julens fel! Det verkar som om den förvrider skallen på alla tvåbeningar*mutter*

    SvaraRadera