måndag 21 december 2009

Dagens äventyr


Jag ser det...från kontorsfönstret också...

Idag på eftermiddagen blev jag mer upphetsad än på länge. Eftersom det är så kallt ute har jag bedrivit min spaning från sovrumsfönstret. Satt där rätt avslappnad och tittade ut över stranden, när jag helt plötsligt fick syn på det. Trodde inte min ögon. Vad  var det för något? Kände ett omedelbart behov av att undersöka saken närmare, men var?

Blev så till mig, visste inte vart jag skulle ta vägen. Rusade fram och tillbaka i huset framför en förvånad matte. Rusningar brukar nämligen bara företas av Puff i vanliga fall. Kan inte på rak tass påminna mig när jag senast sprang här inne.

Eftersom det inte syntes från golvet var jag tvungen att återvända till fönstret. Jo, där var det! Jag reste mig på bakbenen för att se bättre. Matte kom för att se vad jag spanande på, men med tvåbeningars undermåliga syn såg hon förstås ingenting. Jag däremot fokuserade ihärdigt blicken på det.

Kom på att från kontorsfönstret kom jag litet närmare, så jag sprang dit. Matte följde efter, men hon såg ingenting därifrån heller. Nu var jag så enormt frustrerad att jag bara måste trotsa snö, is och kyla och bege mig ut. Rusade iväg ut när matte öppnade dörren. Eftersom jag inte var alldeles säker på dets ofarlighet, skyndade jag mig direkt in under vedboden, som ligger alldeles nära där jag såg det. 

Vad som sedan hände är min lilla hemlighet. Jag är hemma igen hel och välbehållen i alla fall.

7 kommentarer:

  1. Men så spännande. Vad var DET då?! *jättenyfiken* Jag kan förstå att din matte undrade vad du sysslade med. Husse ser också förvånad ut när jag gör ett par kattrusningar här hemma. Rackarns så nyfiken jag är på DET du såg. *djup suck*

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Sippo, jag vill också veta vad Det var. Snälla, vi har väll inga hemligheter på bloggarna här. Tass/Sixten

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Ja, vad var Det? Något av det mest spännande jag sett på länge. Åtminstone när man såg Det innefrån. Synd jag inte kan beskriva det närmare. Hade matte sett Det hade hon kanske kunnat sätta ord på Det. *upphetsad*

    SIXTEN: Somligt finns bara inga kattord för, annars hade jag mer än gärna berättat...

    SvaraRadera
  4. *Trampar frustrerat på stället* Vi vill ju också veta! Nu kommer vi ligga och fantisera hela natten. Är det riktigt säkert att din matte inte är en sådan som jamar med katter? Det hade behövts nu, ju. Kurr.

    SvaraRadera
  5. Om hon bara kunnat se som en katt hade hon också kunnat se och beskriva....Det. Jag blev ju nästan som tokig av att se Det, så kanske var det tur att hon inte såg i alla fall...

    SvaraRadera
  6. Vad spännanande! Vi undrar också vad DET är..någonting som du klarade av i alla fall! Tasskram

    SvaraRadera
  7. men så spännande,vi riktigt ser framför oss hur nyfiken du var!
    /tass

    SvaraRadera