måndag 14 december 2009

Vad är det med en boll?


Den här gör grannen litet otrevlig, tycker jag

Tjam, vad ska jag jama om helgen? Rätt händelselös. Inkräktaren såg vi inte till. Bra. Hela lördagen gästade jag min favoritgranne. När han skulle åka iväg på ett ärende fick jag inte vara kvar där inne. Då blev jag sur ett litet tag. Det är en otrevlig känsla att bli körd på porten.


Senare på kvällen kom han för att titta på teven med min husse. Då bad han mig om ursäkt. Fast jag hade förstås förlåtit honom för länge sedan. För att visa min välvilja stannade jag kvar hos dem, trots att jag inte gillade de plötsliga vrål grannen utstötte med jämna mellanrum. Antingen "jaaaaaaaaa" eller "neeeeeeeeeeej". Han låter alltid på det viset när ett gäng tvåbeningar springer efter en boll på teven. Och så blir han visst törstig av det också, för han dricker en massa vatten eller vad det är i en jättestor mugg. Till slut blir det ett jamrans liv, så avkoppling kan man ju glömma.


Man får ta dem som de är, tvåbeningarna.

3 kommentarer:

  1. Som vanligt visar du din förlåtande sida. Du är en riktigt hygglig kisse. Det där med att vråla åt tv'n förstår inte jag heller. Husse brukar skälla på datorn ibland när den är dum. Människor är verkligen ett underligt släkte.

    SvaraRadera
  2. Ska man ha en boll ska den naturligtvis vara liten och lätt och studsa bra annars kvittar det!(Pingisboll säger matte att det heter) Skönt att han ber om ursäkt grannen när han varit bufflig. Tasskram

    SvaraRadera
  3. Det är som jag alltid har jamat. Dom är inte riktigt kloka dom där tvåbeningarna. Tur att dom har oss som håller reda på dom...*mutter*
    Vad är det för konstigt beteende att sitta och prata med en dumburk...?

    SvaraRadera