onsdag 30 december 2009

Jag tar tillbaka


Kanske kan bli nåt av henne trots allt?


Det är inte lätt att medge, men har man fel så måste man vara katt för sin tass och erkänna det. Har tidigare jamat om mina stora tvivel på Piffs duglighet som vaktkatt, men hon kanske har vissa kvalitéer ändå.

Igår kväll höll jag som bäst på att intaga min middag, när jag hörde Piffs upprörda och ilskna hotmjaou där ute. Både Puff och jag spetsade omedelbart öronen och begav oss snabbt till närmaste spaningsplatser, det vill säga varsitt fönster. Matte och husse reagerade också. Först undrade de vad det var frågan om, för de trodde att Piff låg och sov inne i mitt hus. Men när matte öppnade ytterdörren kunde hon direkt konstatera att Piff var där ute och försvarade Mitt O.....hmpf....Vårt Område från en inkräktare.

Om det varit jag som varit där ute hade jag inte brytt mig om mattes lockrop, men jag har överseende med att Piff genast kom springande in. Hon är ju trots allt nybörjare som vaktkatt, och får därför betyget godkänd för sitt första genomförda uppdrag.

7 kommentarer:

  1. Oj vilka dåd! Vet inte riktigt vad som är störst. Din ärlighet eller Piffs vaktinsats. Fast det är ju klart, utan din utbildning så hade hon väl antagligen inte vetat vad hon skulle göra. Skönt att det inte bara varit slöseri med tid att utbilda din hjälpreda.

    SvaraRadera
  2. Du får vara stolt över henne! Du är sannerligen ett föredöme för oss andra! Tasskram

    SvaraRadera
  3. Du får ge Piff en musstek för väl genomförd insats. Sen får du ta åt dej äran av att vara en god utbildare. Utan din goda vilja hade hon aldrig fått den goda utbildning som hon nu fått. *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Ja, hon har ju hunnit få litet utbildning, det har hon. Tydligen hann hon snappa upp ett och annat trots att hon flydde fältet förra gånngen. *nöjd*

    DUI och DECO: Jo, liiite stolt är jag allt...

    MAYA: En hel musstek? Det tål allt att funderas på. Men visst var hon duktig, det ska erkännas. Fast en HEL?

    SvaraRadera
  5. Duktig katt :) Men det är väl som dom säger, övning ger färdighet, så det är bara att öva på! Lägger till din fina blogg som länk på min :)

    SvaraRadera
  6. Gustav? Nu har det ju gått jättemånga dagar. Var har du tagit vägen? *nosar oroligt*

    SvaraRadera