fredag 11 december 2009

Inkräktare igen

Han är här igen. Inkräktaren. Jag har inte sett honom själv, men Piff har berättat. Hon blev jätteskraj och ropade i högan sky på hjälp, så husse hade visst kommit utrusande och undrat vad som stod på. Piff var inne i huset innan husse hunnit blinka, och då såg han den, inkräktaren.

På beskrivningen förstår jag att det är samma herre som jag läxat upp tidigare. Har varit ute och kollat efter honom hela eftermiddagen, men han verkat ha lämnat Mitt Område. Är dock rätt tvivlande på att det är för gott. Matte är rädd för att han inte har någonstans att bo, och skulle nog kunna tänka sig att ta hand om honom. Jag för min del är på den punkten väldigt bestämd. Två extrakatter här är mer än tillräckligt.

Nu ska jag fira helg i lugn och ro. Helgen började ypperligt med att vi fick varsin stor portion fredagsgodis i form av vitfisk. Nu förväntar jag mig en fortsättning i samma stil.
Vi tassas på måndag!

8 kommentarer:

  1. Aj då. Låter som det är läge för högsta svansberedskap. Underligt att tjejerna inte gick ihop och flög på inkräktaren. Det verkar bara vara dig dom är ute efter. Så om det inte räcker, så funderar din matte på att ta in kattrackaren. Jag lider med dig kompis. *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  2. Inkräktare ska man tassa-passa sig för! De stjäl våra tjejer å´gör dom på katt-smällen! Så blev det ju för en av oss, vars flickvän rövades bort av en strykarkatt i Sundsvall! Och hon blev sen på smällkaramellen den kvällen!!! *mutter, mutter*

    Var kommer alla strykar-katter ifrån, och vart tog alla heders-katter vägen?

    Och en restskatt - är det en katt som äter rester? *kliar oss i huvudet*

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Jadu, hade Puff varit ute kanske dom hade gått ihop, men ensam ute är Piff inte så stursk minsann. Puff går ju aldrig ut. Och jag tror att matte är klok nog att inse olämpligheten i en katt till. Där har jag satt ner tassen tillräckligt tydligt.

    CHINCHERO: Dom här tjejerna kan han inte smälla i alla fall, för det visst nåt som saknas på dom. Men han ska bort i alla fall. Restskatt låter fint, skulle jag gärna ställa upp som. Säkert bättre än gammalt torrfoder. Tass på er!

    SvaraRadera
  4. Hej kompis, hoppas du slipper mer kattlådebestyr som mattar lägger sig i... Fick du någon kattibiotika eller hur har det gått? Håller tassarna för att du visar forsatt fina värden och får mycket kattgodis i julklapp!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  5. Aldrig mer att jag lämnar kissprov, det jamar jag bara *stampar med tassen*. Jag ska tillbaka och ta mer prover direkt efter jul. *suck* Kattgodis, det hoppas jag med! *nosbuff*

    SvaraRadera
  6. Du har det inte lätt du! Trodde inkräktaren förstod vinken sist men tydligen inte! Hoppas att din helg var bra i alla fall och att du fick lite extra gott att äta! Tasskram

    SvaraRadera
  7. Gustav. Försök hålla huvudet kallt nu inge bråk så att du hamnar på stickhuset igen. Tycker du har varit tillräckligt mycket hos stickis på ett tag nu!

    Tass kompis!

    SvaraRadera
  8. DUI och DECO: Tydligen finns det hos oss katter även dom som inte har så stor fattningsförmåga. Synd att just han skulle hitta hit. *nosbuff*

    NEA: Håller helt med dig. Det här slåssandet är ett elände, efteråt. Frågan är vilka alternativ som bjuds?? Tassen!

    SvaraRadera