torsdag 4 februari 2010

Vaktbolaget i tjänst

Securitass was here

Min favoritgranne har åkt bort några dagar. Som alltid bad han mig hålla ett vakande öga på hans hus. Han vet att han kan lita på mig.

Utan att tveka banade jag mig fram i snödjupet, målmedvetet och utan att bry mig om snön på magen. Framme vid staketet fick jag måtta extra noga. Trots att höjden nu var betydligt lägre, så var underlaget högst instabilt. Kom över som planerat, men blev aningen överraskad av snöduschen jag fick vid landningen. Mycket obehagligt!

Men nu hade jag kommit så här långt, det var bara att streta på. Upptäckte att grannens tomt är jääättestor. Det var ruggigt långt bort till väggen. Sedan måste jag erkänna att min kontroll idag utsträckte sig enbart till ena sidan av huset. Efter att ha synat av den fick jag syn på fotspår i snön som ledde ut mot gatan. Då föll jag för frestelsen och avbröt mitt arbete i förtid. Får ta andra sidan i morgon. Då slopar jag nog snöracet och tar fotspåren direkt.

7 kommentarer:

  1. Du är då en riktig superkatt! Att du bara vågade tassa igenom allt det där otäcka vita. Jag ryser vid bara tanken. Du har nog höjt ribban för oss säkerhetskatter. *imponerad* Måste jama att jag känner igen det där med oväntade snöduschar. Högst oväntat och framförallt oönskat. Du kan sova med gott samvete och vara stolt över ditt arbete. Securitass? Den var jamarbra! *klappar tassarna*

    SvaraRadera
  2. Gu, vad du är tuff. Jag är verkligen imponerad av dej! *tass*

    SvaraRadera
  3. Du måste ju fått snö upp till öronen?! Tufft gjort. Tror att grannen är nöjd med din kontroll! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Jag gillar ju grannen jättemycket, och efter gårdagens vandring börjar jag känna mig van vid det här. Det kanske aldrig mer blir grönt? Jaså, du har också snöduschat? Inga duschar är bra duschar, eller hur? Tassen!

    MAYA: Tack för berömmet *stolt*

    DUI och DECO: Ja, det var ungefär dit. Hoppas han blir nöjd. Det är rätt bra med spåren, han får bevis på att jag skött mig. Buff, buff!

    SvaraRadera
  5. Vad modig du är, en riktigt bra förebild för alla säkerhetskatter därute. Själv tycker jag snön är lite väl djup här så jag håller nog tassarna borta. Tass/Puma

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas verkligen grannen belönar dig rikligt med vad du vill ha för dina heroiska insatser. Såna här uppdrag klarar ju knappt tvåbeningar av.

    SvaraRadera
  7. PUMA: Det tycker jag är rätt bra, för det var oroligt när du var borta! Tass!

    KATTSON: Jag är alldeles säker på att lönen blir GOD! *slickar mig om munnen*

    SvaraRadera