måndag 22 februari 2010

Inga frökentassar

Precis som mina kompisar runt om i landet har jag ingen större lust att vara ute nu. Men när jag väl är ute i det vita har jag inga frökentassar måste jag jama. Piff, hon tassar så sakta och försiktigt, och skakar bakbenen för varje steg hon tar. Jag har blivit mer och mer djärv. Numera kastar jag mig utan att tveka ut i djupsnön. Finns det något intressant som måste studeras närmare, beger jag mig rakaste vägen dit. Är det så att meterhöga drivor måste forceras, otur, men ibland måste man ta sig igenom svårigheter.

Kanske jamar jag litet skryt idag, för nu ska jag också berätta om hur modig jag var på eftermiddagen. Matte tog fram sugmonstret när jag låg och vilade i hennes säng. Fast hon kom med monstret, och det vrålade både bredvid och under sängen, låg jag lugnt kvar. Nåjam, relativt lugnt, i alla fall. Klart jag höll ett vakande öga och ett lyssnande öra, men jag flyttade mig inte. Matte blev rätt förvånad. Undrar just om jag kan förvänta mig en tapperhetsmedalj? Åtminstone en liten? 

7 kommentarer:

  1. Du förtjänare ju mins två medaljer för tapperhet. Först för att du vågar trotsa det otäckt vita utan att tveka och så måste du ju ha en för att du vågade trotsa sugmonstret. *imponerad* Jag är lite Piff, jag skakar av tassen varannan meter. Det e ju kallt juh!

    SvaraRadera
  2. Hm, det skulle stå förtjänade och minst två medaljer. Dumma rättstavning som inte vill som mig.

    SvaraRadera
  3. Åh vad du är tuff, först ut i all snön och sen "ryser" snabeldraken! Du är så modig att vi knappt vet vad vi ska jama..Nosbuff

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Klart det är kallt. Men jag har det mycket bättre än du för jag slipper dra på en husse när jag är ute. Alltså kan jag röra mig mycket snabbare och hålla värmen kvar i pälsen. Litet grand, i alla fall. Och tack för att du unnar mig TVÅ medaljer! *stolt*

    DUI och DECO: Åh...så mycket beröm. Men tack!
    *buff, buff*

    SvaraRadera
  5. Det finns de som säger att rödhåriga katter är lite mer våghalsiga än andra. Kan det stämma tror du? Och medaljer i all ära, men kan du inte förhandla dig till motsvarande 2 medaljer i Dentabits istället?

    SvaraRadera
  6. Vad modigt, jag tar det mer försiktigt, men har igår inspekterat Mattes senast snö hög och där fick man tassa varsamt för att inte sjunka igenom och ja, jag skakar på tassarna för varje steg. Sixten är mer modig, han gillar inte snön, men måste man så måste man som han säger.

    SvaraRadera
  7. KATTSON: Njam, våghalsig...jag? Tror jag är mera lugn. Ryggar just inte tillbaka för något, men jag söker mig inte till äventyr heller. Finner mig i det mesta. Kanske är jag inte så typisk? Bra förslag om Dentabitsen. Men då ska det vara motsvarande STORA medaljer!

    PUMA: Då har Sixten och jag samma filosofi. Nöden har ingen lag...

    SvaraRadera