tisdag 23 februari 2010

På uppdrag inomhus

Få se nu...jag bedömer avståndet till 83 centimeter...koncentrerar mig...

Och gör naturligtvis en perfekt, mjuk kattlandning på den alltför vita altanen. Idag var det pälsblåst, och det avskyr jag. Den snor in sig mellan pälsstråna på ett synnerligen obehagligt sätt. Alltså beslutade jag mig för innearbete. Kollade olika skåp som jag inte brytt mig om på länge. Tassade runt en lång stund. Så länge att jag kände hur magen började suga. Rejält.

Ingen tog någon som helst notis om min belägenhet, så till slut blev jag tvungen att ta till det grova artilleriet: Hoppa upp på diskbänken. Det är ett bombsäkert sätt att få uppmärksamhet. Sedan var det bara att sätta sig framför matskålen med en bedjande och samtidigt uppfordrande blick. Inte blev det någon större tilldelning, men såpass att jag åtminstone överlevde en stund till.

Nu har det inte bara varit skåpkontroller idag. Jag har också agerat sällskapskatt och värmedyna till husse. Han har legat kvar i sängen hela dagen. Säger att han har influensa. Det tycker jag är mysigt. Annars är det ju ofta så, att de reser på sig när man ligger där i knäet och har det som allra gosigast. Nu kunde jag ligga hos honom hur länge jag ville. Inte i knäet förstås, utan bredvid, men det duger alldeles utmärkt, det med.

7 kommentarer:

  1. Ytterligare en perfekt landning att notera. *imponerad* Pälsblåsten har inte varit så farlig här som hos dig. Jag förstår att du hellre sysslat med innejobb idag. Det är ju trots allt du som håller skåpmonstren borta. Ge husse ordentligt med spinnhealing och tassmassage. Jag har hört att pälsbollar hjälper mot allt. Testa att hosta upp en där han ligger, för att se om det stämmer.

    SvaraRadera
  2. Vi förstår inte att det ska vara så svårt att se till att man får tillräckligt med mat! Vilken insats du har gjort för husse, han kommer att bli frisk jättefort tack vare dig! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Tror du verkligen att pälsbollar kan hjälpa? Känner mig aningen tveksam, för de gånger jag spytt upp såna har jag inte märkt någon större entusiasm? *fundersam*

    DUI och DECO: Nä, det är obegripligt! Det är väl bara att fylla på skålen en gång i halvtimmen sådär.
    Är husse hela tiden och peppar honom, för han är sur för att han inte kunde resa till norra landet idag som bestämt. Men jag ska snart få honom på tassar...nävisst...fötter!

    SvaraRadera
  4. Matte hörde en gång att kattskinn skulle vara bra mot reumatiska sjukdomar! Det håller ja med om. Förutsatt att katten finns kvar i det givetvis!

    Förstår att du kollar inomhus i dag. Helt otroligt vad snö vi fått! De kan inte finnas mer snö i himlen nu! Snön måste bara ha tagit slut nu!

    SvaraRadera
  5. Har också hört det där om kattskinn. Man kan ju bli litet orolig. Men jag tror nog att både du och jag får vara kvar i våra skinn. Vi passar ju så perfekt i dom!

    SvaraRadera
  6. Va bra att du har din husse i sängen och kan ligga och mysa med honom nu när det vita envist hänger sej kvar. Du får jama ett krya på dej till honom. Har hört att det är x-tra gnälligt när människor av hankön är sjuka...så du får ta väl hand om honom ge honom mycket uppmärksamhet.

    SvaraRadera
  7. Det kan du skriva upp, det där om hankönet. Har därför tilldelat honom mycket mer tid än jag brukar när det gäller liggande i sängen. Konstigt, jag är också kille, men inte blir jag sådär dålig. Skönt!

    SvaraRadera