torsdag 11 februari 2010

En bra dag

Idag har jag inte varit hemma så mycket. Ja, på förmiddagen tog jag mig en rejäl vilstund, men sedan fick de knappt se svansen av mig här hemma. Först när det hade varit mörkt jättelänge, hoppade jag upp på mitt "komma-in-skåp". Som jag för övrigt numera delar med Piff, men hon var förstås inne för länge sedan.

Nåjam, jag vet att de började undra där inne, om jag var inlåst eller så, men jag hade ju bara varit och hälsat på min favoritgranne! Det var väldigt länge sedan jag var där. Han har ju varit bortrest, och jag har inte heller haft tid. Nu visade det sig att både han och jag hade eftermiddagen ledig. Vi jamades, och jag fick några läckerbitar som tack för mitt bevakningsarbete när han var borta. Sedan höll jag honom sällskap en stund när han tittade på teven, men efter ett tag kände jag att han nog klarade sig utan mig, så jag bad om att få dörren öppnad. 

Nu har jag lagt mig tillrätta i min vedkartong framför brasan. Husse eldar så det blir jättevarmt på morrhåren, men det gillar jag.

Det har varit en bra dag.

5 kommentarer:

  1. MJAAAAAAAAAU på re....long time no seeeeeeee...

    kul att du tassar med fortfarande...här i de häringa huset är det fullt ös....matte blev med kattunge i augusti....ett riktigt frö alltså...och svår att sätta på plats....men en fördel har han HAN KAN INTE MJAAAAAAAAAAAMA....hehe.....och han jagar håren av Lill-Fläsk-Fia ....

    Å nä nu ska husse fingra på datan...jag får väl dra in tassarna då....ha det goseligt Kompis....

    du ...va allt de här vita försvårar nattpatrullering och revirjakt...dåligt med levande käk nu alltså....pippisarna har blivä för smarta.....

    SvaraRadera
  2. Men MJAU på dig polarn! Jag blev verkligen jamarglad över att du tassade in här! Ser att du har fullt upp nu med! Hårbollen försvann men det bidde en kattunge i stället. Kan han inte JAMA??? *tar med tassen för pannan*
    Nattpatrullering har jag slutat med tills vidare. Levande käk minns jag inte när jag fick *suck* Men vänta bara tills kaninungarna kommer...Då....

    SvaraRadera
  3. Låter som du haft en toppendag! Du har ju världens bästa granne så du måste ju vårda honom också! Brasa låter jättemysigt, det vill vi också ha. Tasskram

    SvaraRadera
  4. Jag vill också ha en bra att mysa vid. Får be husse göra upp en eld i bokhyllan.

    SvaraRadera
  5. DUI och DECO: Ja, grannen måste vårdas hela tiden. Han blir så besviken om jag dröjer med mina besök. Jag har det verkligen bra. Tass!

    SIPPO: Känns aningen osäkert, undrar just om det funkar? *orolig*

    SvaraRadera