onsdag 24 februari 2010

Konstiga presenter

Vad är det här? *nosa, nosa* Trevlig struktur...

Ska man klösa på den, säger du matte? Bättre som sittplats tycker jag.

Det var inte lätt att tassa ner bloggen idag, det var något konstigt med den här sidan jättelänge, så jag trodde inte det skulle bli något rapport. Tur jag provade en sista gång, för nu var allt som vanligt igen.

Matte kom hem med en present till oss idag. En matta som vi skulle kunna klösa på. Jag var den förste att inspektera den. Tyckte den var rätt intressant, men klösning gör jag helst på tallar. Piff och Puff har inte visat något som helst intresse för mattes present. Jag tror att matte skulle köpt Dentabits eller något annat gott för pengarna i stället.

Hon hade också köpt en annan onödig grej. Kattmyntaspray. Förväntade mig ett härligt rus, men det kan då inte varit någon styrka i den flaskan? Matte sprayade olika saker, men ingen av oss kände något alls. Måste varit en nollprocentig variant för kattoholister. Vilken besvikelse.

4 kommentarer:

  1. Vilken jobbig blogg som bråkar. Tänk om vi inte fått någon rapport från dig alls. *ryser*
    Fråga matte om hon inte kan byta in klösmattan mot lite vitfisk eller annat gott. Så måste ni fått fel spray. När husse sprejar inne så blir Snuffe helt tokig och springer som en galning igenom lägenheten.

    SvaraRadera
  2. Matte har också en sån där klösmatta, men den används aldrig. Så din Matte borde nog byata tillbaks den mot ngt annat tycker vi. Sånt där kattmynta sprej har vi med, men det måste vara lika svagt som ert för ingen av oss katter känner ngt, Sixten brukar annars bli tokig på allt som har med kattmynta att göra.

    SvaraRadera
  3. Snällt av matte att ge presenter, fast det skulle såklart ha varit något mumsigt att äta i stället. Vi har både torkad kattmynta (blad) och spray. Bladen gillar vi bäst, men sprayen funkar också. Dum spray ni fick. Det var kanske kattabus i den? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Misstänker starkt att någon illvillig hund hällt vatten i flaskan. Kattmynta som kan vara så ljuuuvligt...

    PUMA: Jaså, det är likadant hos er, både med mattan och kattmyntan? Mattan kanske funkar som dörrmatta. Då har jag en skön sittplats när jag sitter och funderar på om jag ska gå ut eller inte.

    FINDUS, ISAK och RASMUS: Det måste vara en annan sorts spray ni har. Ska säga åt matte att köpa ett annat märke nästa gång. Puma har ju fått tag på en lika värdelös sort. Kattabus är ingen dålig gissning, skulle inte förvåna mig.

    SvaraRadera