tisdag 2 februari 2010

Vad ska man hitta på?

Måste erkänna att jag har rätt dålig fantasi när det gäller att hitta på saker inomhus. Var ute en liten stund i förmiddags och kontrollerade att matte skottade ordentligt. Efter det har utevistelse varit uteslutet. Så vad ska man göra inne?

Jag har suttit och fönsterspanat. Länge.
Provsatt mattes säng. Det var länge sedan. Den var skön. Jag somnade.
Fördrev en stund framför vattenfontänen.
Väntade på att matskålen skulle fyllas på. Det som ligger där räknas inte.
Till slut tröttnade jag och kröp ner i favoritlådan framför brasan.
Gääääsp...

P.S. Du håller väl tassarna för Sixten? Viktigt! D.S.

6 kommentarer:

  1. jag håller med. Det ÄR svårt att aktivera sej inomhus. Därför sover jag mest när jag inte håller koll på människorna

    SvaraRadera
  2. Sova är ju aldrig fel. Kanske en extra kontroll så inga obehöriga inkräktare smitit in?? (möss och sånt)Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det har varit rätt tråkigt här hemma med, om man bortser från besöket förstås. Jag tror att våra matskålar är felkonstruerade eftersom dom inte fylls på ordentligt. Vi borde kanske kontakta tillverkaren och delge dom våra viktiga upptäckter.

    SvaraRadera
  4. MAYA: Skönt att höra att det är fler som är som jag! Tass!

    DUI och DECO: Nåde den mus som smiter in här. Det HAR faktiskt hänt, fast det var långt innan jag bodde här...Buff!

    SIPPO: Mmm, dom borde ha sned botten så att det alltid var en rejäl hög att smaska av. Och så behövs nog en och annan konstruktionsändring av själva påfyllaren också. Kompistass!

    SvaraRadera
  5. Håller alla tassar och svansen för Sixten! Inte fara i väg när de skall bli oväder! Hoppas han snart kommer hem igen!

    Hoppas din dag blir mer spännande i morgon Gustav!

    Tassen!

    SvaraRadera
  6. Sixten har kommit hem igen, så nu kan man tassa som vanligt. *glad*

    SvaraRadera