fredag 5 februari 2010

Djupgående inspektioner

Köksskåpet, som med all sannolikhet härbärgerar ett Monster, har stått i fokus för allas vår uppmärksamhet.
Det var Puff som började efterforskningarna.

Hon var där en lång stund, men hittade ingenting.

Ho-ho, någon som ser mig?
Sedan tog jag mig in till det mest misstänkta området, där jag nu sitter på pass.
Tyvärr, även denna spaning slutade resultatlös för min del.

Då kom Piff och gjorde ett sista desperat försök, men hon gjorde bara en ytlig kontroll. Dessutom kom den alldeles för tätt inpå våra inspektioner, Monstret var förstås klyftigt nog att avvakta och gömma sig tills faran var över.

Gjorde ytterligare en raid senare på eftermiddagen, men där var lika tomt som tidigare. Bara lukten av Monstret fanns kvar, den finns där jämt.

Med eller utan Monster, önskar alla kompisar en bra helg trots att vi alla tydligen har på tok för mycket snö omkring oss! 

5 kommentarer:

  1. Åh, så spännande, och vilken kontroll av området! Det där Monstret MÅSTE ju sticka fram nosen eller vad han nu har någongång för inte kommer han förbi er! Trevlig helg! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Det var ett envist skåpsmonster att hålla sig undan. Kan du inte testa att sätta upp en fälla, som du lägger lite monstermat vid? En död skogsmus måste väl duga? *tass*

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Nä, det är då ett som är säkert. Blir han det minsta oförsiktig en dag, så klipper vi honom. Buff, buff!

    SIPPO: En död skogsmus? Döda utan att äta upp? *funderar skarpt* Det får bli en sista utväg i så fall, för det ska mycket till att jag offrar musen till DET DÄR. *kompistass*

    SvaraRadera
  4. Vad modiga ni är som vågar gå in och leta efter monstret i skåpet. Tänk om Det är där och ni blir överfallna därinne! Kan nog vara värt en skogsmus att lura ut monstret på neutral mark först?

    SvaraRadera
  5. Får ta mig en allvarlig funderare på det där med skogsmusen. Nu har både du och Sippo förslagit det. *tänker*

    SvaraRadera