torsdag 18 februari 2010

Kattagömmaleken

He-he...jag har gömt mig i garderoben...och matte kan inte hitta mig...

Jag lekte kattagömma med matte när hon höll på att stöka i en garderob. Hon fick se mig hoppa in där, och medan hon vände sig om ett tag, passade jag på att försvinna. Inte på riktigt alltså, jag skojar bara. Det var bara så kul att gömma sig längst inne, och låta henne stå där och undra vart jag tog vägen? Till slut tassade jag förstås fram, jag ville ju inte göra henne orolig.

Det var nog det roligaste som hänt idag. Annars har det varit hur trist som helst. Fullt pälsblås ute, och sedan fullt med vitt dessutom. Som skyddsombud här bestämde jag att allt arbete skulle inställas idag. Piff hade inga invändningar.

Kvällen lär tillbringas på husses mage. Han ligger jättemycket och tittar på den där stora rutan som kallas teve. Sent på nätterna till och med. Det är visst någon slags tävling där. Om sanningen ska fram, förstår jag mig inte riktigt på tävlingar. Jag har aldrig i hela mitt liv tävlat. Om det inte kallas tävling att jaga bort inkräktare från Mitt Område? För då vill jag förstås springa fortast, och det finns en mening med jakten. Att bara kolla vem som kan ta sig snabbast från punkt A till punkt B, nä, det är inget för mig.

Men det är skönt att ha en mjukmage att ligga på. Jag behöver ju inte titta på tävlandet.

10 kommentarer:

  1. Klokt beslut att stanna inne, matte säger att det ska komma massor med snö "suck". Det är mycket tittande på Tv här också men att få lite extra gos då gör ju ingenting! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Det bara vräker ner. I morgon blir det inget kul att tassa ut. Jaså, dom tävlar i er teve med? Visst är det bra med extra gos! Tass!

    SvaraRadera
  3. Det verkar som om det går ett virus med stora rutan nu. Här sitter och ligger människorna oxå och tittar på stora rutan hela kvällarna och nätterna. Tycker att dom börjar bli misstänkt fyrkantiga i ögonen...
    Det kommer ner en massa vitt här oxå ikväll.
    Läge för att krypa under täcket igen...*nosbuff*

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul med kattagömma! Jag brukar leka det med husse titt som tätt. Fast ibland blir han så orolig att jag måste visa mig, annars tror han att jag har rymt. Pälsblåsten har kommit hit med. Jag gör som dig och håller mig inne.

    SvaraRadera
  5. MAYA: Tänk att det är likadant hos dig med! Ett virus som gör fyrkantiga ögon, hoppas dom blir friska snart! Absolut läge för tänkliggande! Tass!

    SIPPO: Ja, man får inte skoja för mycket med dom...
    Då är vi inne och myser, du där och jag här. *kompistass*

    SvaraRadera
  6. Här vräkte det också ner, men Matte såg till att vi höll oss inne. Sixten brukar annars springa ut och jaga möss i snöstormar(vad nu det ska vara bra för)men den här gången fick han ligga inne. Matte fick skotta själv idag, det var jobbigt för henne.
    Du verkar vara en hejare på kattgömma, lika bra som oss iallafall. *nosbuff*

    SvaraRadera
  7. Jaga möss i snöstormar? Vilken katt! Kan förstå att mössen tror att dom kan ta det lugnt, ingen katt är väl så tokig att den är ute. Supersmart av Sixten!
    Min matte tycker också det är jobbigt att skotta, det verkar vara ett allmänt drag. Skönt man slipper sånt. Tass!

    SvaraRadera
  8. Enda fördelen med de där tävlingarna är att det blir mycket soffmys när det pågår. Som tur är är mina människor bara lite intresserade, så jag hinner faktiskt med en och annan kort utepromenad också. Fast idag satt jag bara utanför dörren en stund. Det var så mycket snö så jag försvann när jag försökte gå längre ut. Det vore förresten att bra sätt att leka kattagömma på.

    SvaraRadera
  9. Ja, det är klart att det är rätt enkelt att leka kattagömma ute, men lite för lätt kanske? Det är liksom mera sport här inne...
    Tassen!

    SvaraRadera
  10. Åhå, du får allt akta så du inte blir instängd i garderoben som Lisen har råkat bli några gånger! Sist kom dock Golle till hjälp när han satt och jamade frenetiskt utanför garderobsdörren tills jag släppte ut Lisen, men det är inte alla gånger man har sån tur!

    SvaraRadera