onsdag 10 februari 2010

En liten undran

Idag har jag fått tjata mig till några rader här, för matte påstår att hon har en massa annat att göra. Underförstått viktigare saker. Va?! Sedan sitter hon likafullt där framför datorn och gör ingenting? Eller så sitter hon och pratar med husse, som kommit tillbaka ikväll från det norra landet. Det är väl inget jobb, eller?

Tills i morgon undrar jag om ni kan svara på hur det kan vara alldeles fullt av fåglar under fågelbordet när jag tittar inifrån fönstret, men det alltid är lika tomt när jag sitter under fröautomaten?

10 kommentarer:

  1. Ibland är våra människor verkligen underliga. Viktigare saker än att hjälpa oss att blogga?! *fnys* Angående fågelautomaten så har jag en teori. Våra människor ringer till pippisarna's måbiltelefoner som dom har innanför fjädrarna, och varnar dom för oss. *dubbel fnysning*

    SvaraRadera
  2. Men...varför varnar dom för oss? *förstår ingenting?*

    SvaraRadera
  3. Det var det värsta.. man tycker ju att den där datormackapären borde inte vara viktigare än husets katter.. Fnys..

    Nu har jag bytt bloggadress om du är sugen på att hänga med.. I've got catnip har blivit Skatternas blogg.

    SvaraRadera
  4. Finns det något som är viktigare än vi? Skulle inte tro det.Katten går först. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Hemma hos oss är det så att när det är fullt med fåglar vid fågelbordet, då går Puma ut och försöker klättra upp till det. Han tror kanske att ngn fågel ska komma flygande in i hans mun, om han kommer upp. Men de ser ju honom där även om han är samma färg som pinnen. Tass/Sixten

    SvaraRadera
  6. Kan det vara så att fågarna inte "får plats" när det är upptaget av en stor vacker katt?
    Krax
    /Skat-Ann

    SvaraRadera
  7. TINA: Och ändå står det på vårt kylskåp att det är katten som är chef...

    DUI och DECO: Exakt på spikhuvudet!

    SIXTEN: Jag tolkar det som att stekarna hos er uppför sig likadant som här? Närkontakt som är så trevligt, har dom inte fattat det?
    Tass!

    SKAT-ANN: Hm, det KANSKE kan förklara något, men några stycken tycker jag skulle få plats?
    *tänker*

    SvaraRadera
  8. Gammelkatten Linus ställer sig exakt samma fråga. Var tar de vägen?

    SvaraRadera
  9. Kanske har fåglarna något slags katt-radar som varnar, precis som vi katter har hund-radar som varnar för skällisar? Och så flyger de sin väg innan du kommit fram. Fåglarna kan nog inte se skillnad på snälla katter som du och stygga katter som äter fåglar...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  10. *hmm* *funderar* *tänk**tänk**tänk* nää, jag kommer inte på varför dom inte vill va så nära oss.
    Jag gillar inte heller att människorna sätter sina så kallade jobb före oss *mutter*

    SvaraRadera