onsdag 17 februari 2010

Kalasgott

Fast det var rätt skapligt milt ute idag, hade jag ingen som helst lust att vara ute. Gjorde pliktskyldigast en minirondering i morse, men eftermiddagspasset överlät jag till Piff. Själv tassade jag bara runt hörnet. Sedan överfölls jag av en enorm längtan in, så jag ställde mig mot fönstret och påfordrade insläppande.

På kvällen hade vi riktig fest, minsann. Husse hade varit på fiskaffären och handlat en massa gott. Först fick vi en rejäl portion vitfisk. Puff åt upp snabbast, och tjuvade dessutom sista biten för Piff. Sedan fick vi litet rödtungekanter till dessert. Det var inte så stora portioner, ganska lagom, för då var vi rätt mätta. Efter en sådan kalasmåltid var det skönt att krypa upp i husses säng och jama godnatt.

9 kommentarer:

  1. Det låter som om ni har haft en riktigt perfekt dag *tass*

    SvaraRadera
  2. Särskilt slutet *slickar mig om munnen* Tass!

    SvaraRadera
  3. Vad lyxigt! Kan ni behöva! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Lyx litet då och då är verkligen uppsKATTat!
    Buff,buff!

    SvaraRadera
  5. Himmel så gott. Vitfisk till huvudrätt och rödtunga till efterrätt. Kan katter ha det bättre?

    Har ni plats för en katt till? Kommer som ett skott då!

    SvaraRadera
  6. Skulle förstås ha sparat litet till dig! *glömde* Ska förvarna nästa gång! Tass!

    SvaraRadera
  7. Verkligen en lyxmåltid, låter det som. Att få äta sig mätt och sedan krypa upp i en varm säng, det är verklig lyx.

    SvaraRadera
  8. Vilket lyxliv, det är inte ofta man får mkt av sådan god fisk(förutom när Gammelmatte är hemma och pysslar med fisk). Här börjar det också bli plusgrader och tö, tyvärr betyder det att det börjar rasa ned en massa klägg från taken. Det är nu farligt att vara katt ute. Tass/Sixten

    SvaraRadera
  9. SIPPO: LyxGustav, det är jag, det. Vet inte vad som tog åt dom, husse och matte. Men hoppas det händer igen. Snart.

    SIXTEN: Nä, det tillhör verkligen inte vanligheterna. Ramla ner från taken? Fyjam, så otäckt. Bra att du varnade. Tass!

    SvaraRadera