fredag 19 februari 2010

Bara jag vågar

Men kolla...där kommer ju husse...

...men matte har öppnat dörren...*skynda, skynda*...får hälsa på husse sedan. Jag blir tokig på allt det här vita!

Vet ni vad, idag slutade det snöa. I stället började det blada! Stora, vita blad ramlade ner. Piff och jag flydde in, det var riktigt ruskigt. Nästan värre än på sommaren när någon öppnar kranen för fullt där uppe. Snart vill jag ha ett allvarigt jam med den som är nedfallsansvarig. Tror nog jag kan få med mig några kompisar?

I kväll ska min favoritgranne hälsa på mig. Ja, han ska visst titta på den stora rutan också, men det är nog inte så viktigt. Jag vet att jag kan se fram emot några gosiga timmar, för jag kommer ligga i hans knä hela tiden.

Han kommer nämligen sätta sig i min absoluta favoritstol. Matte fick den i julklapp, och varken Piff eller Puff törs ligga i den, för den rör sig ibland, och låter. Åtminstone när matte trycker på en knapp. Jag bryr mig inte ett dugg om ljudet eller skakandet. Det betyder att jag har fått en alldeles egen liggplats. Gissa om jag uppskattar det! Äntligen katt på täppan, det var på tiden!

Vet att det ska bli omöjligt-vara-ute-väder i helgen för oss allihopa. Vi får väl mysa inne, och ha litet tid för våra människor i stället. Det kan de nog behöva.

10 kommentarer:

  1. Vi är helt med i jamandet till den nedfallsansvarige-Nu får det var nog!! Låter som ni ska ha en skön kväll. Vi ska också ha soffkväll här! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Då blir vi åtminstone två stycken. Bra!
    Läste om er kväll, supermys vill jag jama det. Buff, buff!

    SvaraRadera
  3. Gustav, jag följer gärna med och har ett jam med nedfallsansvarige! Vi ska ha soffkväll här oxå. Det är ju den där stora rutan som gäller varje kväll nu för tiden

    SvaraRadera
  4. Nedfallsansvarige???!!! Låter farligt det där! Är det nån som faller ner på en om man inte svarar rätt, eller? Ehhhhh...öhhh...

    I så fall! På A svarar vi B och på C svarar vi Kattegatt!

    SvaraRadera
  5. Jag vill också jama allvar med nedfallsansvarige. Jag tycker vi tassar ihop ett långt kravbrev, så skriver vi under och tar med oss dit. Skönt att du har en helt egen stol där du kan mysa med en människa. Det tycker jag absolut du förtjänar, som den hårt arbetande katt du är.

    SvaraRadera
  6. MAYA: Kul att du också hänger med! Men först ska vi soffta här ikväll och bara koppla av!

    CHINOOK o CHEROKEE: Näedå, ingen fara *lugnande tass* Vi vill bara ha stopp på allt det här vita som faller ner. Det måste finnas någon som kan rätta till vädret. Tveksamt om det är Kattegatt?

    SIPPO: Tur att du också kommer med, utan dig skulle vi inte klara oss! Ja, den stolen är den bästa presenten jag fått. Fast jag delar den med matte. Tass!

    SvaraRadera
  7. Gustav, du gjorde en alldeles riktig bedömning som vände om och gick in, fast husse kom där ute. Det här är inget väder ens för en rutinerad kattobservatör. Man får ha myskväll inomhus och ligga och drömma om vår och sommar. För de kommer väl?

    SvaraRadera
  8. Ja, visst måste det komma en vår? Väl? *orolig*

    SvaraRadera
  9. Vi hade också stora blad som föll ner i fredags. Enligt matte var de stora som dasslock men ja jämförde med vår toa och kan lugnt säga att matte tog i! Men stoooooooora flingor var de verkligen!

    SvaraRadera
  10. Jag jamar bara det, när dom blir som dasslock...då gör jag slag i saken och flyttar lååångt söderut. *slår bestämt med tassen*

    SvaraRadera