torsdag 25 februari 2010

Vad har hänt här?

Matte: Vad har hänt här Gustav?

Gustav: ???

Matte: Ja, titta på mattan hur den ligger, så såg den inte ut alldeles nyss!

Gustav: Och varför frågar du mig?

Matte: Jag vet att du aldrig brukar leka med mattor...

Gustav: Nä, just det!

Matte: Och definitivt brukar du aldrig leka med tygmöss...

Gustav: Ha-ha-jam...tygmöss...urfåniga!

Matte: Men nu är det ju så att både Piff och Puff ligger och sover?

Gustav: Eeh?

Matte: Om nu de båda två ligger och sover, vilken katt kan det då vara som busat här?

Gustav: Men oj, jag tyckte jag hörde något...vad var det?
*springer iväg*

12 kommentarer:

  1. Ytterst mystistiskt må jag jama. Här krävs en noggrann nosologisk undersökning. Är det någon som imiterar Gustav och leker med tygråttor? Kan det vara skåpmonstret?! *orolig*

    SvaraRadera
  2. Där slog du nosen på spiken! Klart det är skåpmonstret! Att jag inte tänkte på det i hastigheten. Tur du finns och kan lösa gåtor!
    *tacksamtass*

    SvaraRadera
  3. Ett missterium! Ge en fin tassvink om att Posten ligger bakom. Ni har väl fått en hemleverans av en ovanligt stor musmatta? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Posten? Det var ju också ett förslag. Alla idéer mottages med tacksamhet, för jag leker ALDRIG med möss...*förnärmad*

    SvaraRadera
  5. hihi,ja ma kan ju undra vad som har hänt Gustav,dina vänner sover juh...
    va det du iallfall?
    mjau på dig som lyckas!
    /tass från oss

    SvaraRadera
  6. jam-en det är ju helt uppenbart att det är Piff och Puff som gjorde det där innan de gick och la sej...det är ju helt omöjligt att du har gjort något sådant....*hehe*
    Ytterst oförskämt av din människa att tro att du skulle göra något sådant...*nosbuff*

    SvaraRadera
  7. Jag tror att min dubbeltassare måste varit här i så fall. Nån som ser ut exakt som jag som var framme och busade. Sicken rackare och smita in så där...

    SvaraRadera
  8. MAYA: Ja, som jag svarade Kattliv, det var nog en odygdig dubbelgångare som smet in här. Känner mig så klart förnärmad att matte kan tro att jag lekt med en FUSKMUS! Bah!

    SvaraRadera
  9. Det är ju den magiska lilla råttan som ställt till mattan!Ja, den rörde sig innan men nu låtsas den att den är en vanlig råtta och ligger stilla framför mattan.Lömskt bakhåll för att matte ska tro att du LEKER! Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Att jag inte ens misstänkt det allra mest naturliga, det som låg mitt framför nosen. Ska hålla ett skarpt öga på den i fortsättningen. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  11. Oj då. Har spökkatten Mollgan varit framme igen! Men varför frågar matte DIG om saken?

    SvaraRadera
  12. Det är totalt obegripligt för mig också? Mina kompisar har ju påjamat en mängd olika förklaringar, som borde undersökas i första hand. Spökkatten Mollgan? Ytterligare en förklaring!

    SvaraRadera