tisdag 1 september 2009

Hett om öronen

Har ni det också för varmt? Matte tycker inte jag ska klaga, men det kan hon säga, med den lilla päls hon har. Med andra ord har det blivit en slödag. Gick och la mig i växthuset. Hittade litet skugga där på ena sidan. Jag gillar att vara där, det är lugnt och skönt. Med ett litet mjukare golv vore det perfekt.
Nu har vi inte sett Piff sedan i morse igen. Hon börjar bli en riktig rymmare. Det gillar inte matte. Jag brukar också vara borta länge, men för det mesta tassar jag hem emellanåt. Matte måste lära Piff litet hyfs.

4 kommentarer:

  1. Det låter som om den lilla fröken skulle behöva en fast tass. Visst har det varit varmt i dag?! Husse påstår att det varit flämtvarmt, men jag tror att det beror på att han hade jacka på sig. *hehe*
    Tassa lugnt.

    SvaraRadera
  2. Hon har tassat hem nu i alla fall. Matte undrar var hon varit, men hon säger inte ett jam.
    Ja, har man jacka på sig frivilligt får man ju skylla sig själv om man flämtar. Tassa lugnt du med!

    SvaraRadera
  3. Njut av värmen. Snart kommer kyla, blåsten och det där kalla vita om vi har (o)tur.

    SvaraRadera
  4. Men så du jamar! Kommer det inte alltid vara så här skönt???

    SvaraRadera