måndag 14 september 2009

Ojusta matte

Utsatt för överrumplingsattack
Igår gjorde matte en synnerligen ful grej. Jag hade varit ute och jobbat hela natten, så när jag kom in på morgonen var jag verkligt vrålhungrig. Matskålen var, om inte fylld, så åtminstone påfylld så att botten var täckt. Alltså kastade jag mig glupskt över bitarna, och missade att vara observant på omgivningen.
I normala fall känner jag direkt igen det där speciella knäppandet som blir när matte öppnar nacksprutet. Nu var jag totalt ovetande om faran, och hann inte sätta mig i säkerhet. Tvärtom satt jag lugnt kvar en bit från matskålen när jag stillat den värsta hungern, och hade inga som helst misstankar när matte närmade sig.
Usch, vad jag avskyr att bli nacksprutad! Och jag gillar definitivt inte att bli överrumplad så där. Givetvis rusade jag genast ut. Som straff kom jag inte in igen på en lååång stund.

7 kommentarer:

  1. Fy så taskigt av matte. Det där måste tas upp i kattpartiet. Så där får man ju inte bara göra. Jama om osportsligt. Nu kommer jag vara extra vaksam när det vankas mat. *ryser*

    SvaraRadera
  2. Ja, du bör absolut hålla ett extra vakande öga på honom, ifall han tycker att han fått en tips nu. Jag tror att dom håller ihop i vissa frågor. Tassen!

    SvaraRadera
  3. Riktigt ojuste! Helt klart en fråga för kattpartiet! Nosbuff Dui och Deco

    SvaraRadera
  4. Ja, man måste ju få en chans och inte råka ut för såna här ojusta metoder. *buff*

    SvaraRadera
  5. Fy så taskig din matte är. Henne får du allt tassa upp på allvar. Så där gör man inte mot en trevlig herre som dej*uppmuntrande nosbuff*

    SvaraRadera
  6. De var det värsta. Nacksprutad direkt efter frukost. Tvåbeningar har ingen hyfs!

    SvaraRadera
  7. MAYA: Jag försöker verkligen med upptassandet. Särskilt vid fyratiden på morgonen. Det är i alla fall en LITEN hämnd.

    NEA: Nä, det håller jag verkligen med dig om!

    SvaraRadera