fredag 18 september 2009

En kvällslur gör gott



En pinfärsk bild på mig. Jag har tagit en rejäl avkopplingspaus i soffan i kväll. Måste erkänna att jag börjar bli litet segare på kvällarna. Igår hade jag rätt svårt att bestämma mig för om det skulle bli en inne- eller utenatt. Tassade ut och kände på luften några gånger, varefter jag till slut bestämde mig för att soffan var bästa alternativet. Det var absolut rätt val, till och med att det blev en liten sovmorgon. Hann inte ens tassväcka matte. Konstigt nog kunde hon vakna alldeles av sig själv!

Jag har hört oroande viskningar om att matte och husse tänker rymma igen. Har inga närmare detaljer ännu, men det verkar som om jag ska vara mycket ute. Tror jag flyttar till min favoritgranne om det ska hållas på och rymmas på detta viset. Har till och med fått en egen sovplats på hans veranda. Han säger alltid att jag är en sån fantastisk katt, och sedan kliar han mig på magen. Inte underligt att jag hälsar på honom ofta.

Gäääsp...nu har jag i alla fall vaknat, och ska ut och kolla läget en sväng. Ha en mjausig helg, alla kompisar!

5 kommentarer:

  1. Jag håller med dej. Det är svårt att bestämma sej nu för tiden. Idag såg det så varmt och skönt ut så jag jamade till mej en stund ute. Men jam vad jag bedrog mej. Det var så kallt om tassarna. I morse var det till och med vitt! på marken. *hutter*

    SvaraRadera
  2. Men jamanemej då...vitt på marken!!! Vad HEMSKT! Det vill vi INTE ha *protesterar*

    SvaraRadera
  3. Din granne är verkligen en trevlig prick. Man måste ju uppskatta människor som förstår sig på att ge oss katter krafs på magen och säger att vi är fantastiska. Hoppas dina människor inte rymmer iväg allt för långt. Du måste ju kunna ha koll på dom.

    SvaraRadera
  4. jamans, snart börjar det väll bli dags att hålla sig inne under de kommande kalla nätterna. Men inte än, finns fortfarande en hel del intressanta bytesdjur att jaga, sen har Matte just byggt klart ett krypin åt mig som ska stå ute på altanen här hemma.

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Hålla koll på dom....omöjlig uppgift till och med för mig som förstespanare här. Dom tänker ge sig iväg i en sån där jättefågel. *ryser* absolut inget för mig,

    SIXTEN: Ett eget krypin på altanen, DET var en strålande idé. Ska genast vidarebefordras till mina medboende. Tasstack!

    SvaraRadera