lördag 29 augusti 2009

Räddaren

Vet ni vad det här är? Det är en snälldosa. Den sitter där i väggen och pyser ut något som gör att Piff glömmer vara så rädd för mig. Mycket förträfflig pryl, för det började bli litet jobbigt med hennes anklagelser hela tiden. Jag vill ju liksom inte komma i gräl i onödan. Inte med min familj i alla fall. Trots allt får hon väl räknas dit, även om det är med viss tvekan. Har därför smugit här längs väggarna för att undvika möta henne, men nu kan jag gå som vanligt igen. Utan att utsättas för yl och morrande.
Annars har helgen varit bra. Inget speciellt har hänt som krävt extraordinära insatser, bara de gamla vanliga träd- och buskkontrollerna. Plus en och annan musreducering, förstås...

8 kommentarer:

  1. Låter som om Puff mår dåligt i själen? Antar att det är feromoner (det där ordet fick matte hjälpa mig att skriva) i dosan som lugnar ner Puff och får henne att känna sig tryggare? Kanske hon inte rymmer mer nu, heller...

    Tass från Imma, klosterkatt.

    SvaraRadera
  2. Å, glömde ju att fråga dig om du känner till att det är extra mycket inne med röda katter just nu?!? Bäst att du ser dig om när du är ute, så att ingen kattnappar dig!

    Tass igen från Imma.

    SvaraRadera
  3. Åh, min husse har funderat på en sådan där. Han funderade på om det kunde minska på mitt sjungande. *fnys* Akta dig så inte du blir påverkad också. Då börjar du kanske flirta med snabeldraken eller den lokala vattenspridaren.

    SvaraRadera
  4. Ojojoj - en så fantastisk grej. Jag vet att man kan köpa ferromoner hos vetten, men var köper man en sådan där dosa? Ge mig ett tips - snälla! Imma är ju lite orolig nu sedan Aragorn och Rufus gick över regnbågsbron och sedan när Conny och mina skyggisar kommer så skulle kanske en sådan där dosa vara bra! - Imma säger att jag behöver inte någon sådan där dosa för hon tycker att gammelmatte är snäll nog!

    SvaraRadera
  5. IMMA: Vadå inne med röda katter *gulp* Dom skulle bara VÅGA kattnappa mig *vässar klorna*

    SIPPO: Varför skulle han minska på ditt sjungande? Mycket besynnerligt. För övrigt kanske du skulle bli på så gott humör att du ville sjunga JÄMT!?

    GAMMELMATTE: Matte har köpt sin på apoteket, men dom finns hos veterinärer och djursjukhus också. Första gången kostar den över 400 pengar, men sen behöver man bara köpa påfyllning, och inte den där grejen man stoppar in i kontakten. Den kan sitta i väggen hela tiden i fyra veckor innan den är slut. Finns som spray också. Matte sprayar i våra burar innan vi ska ut och åka. Fast jag gillar inte att åka ändå.

    SvaraRadera
  6. Konstigt att man måste ha snällgrejer för att va snäll... *funderar* Jag är snäll utan snällgrejer... så jag antar att jag fick såna grejer innan jag föddes...

    SvaraRadera
  7. Det är så konstigt, för Piff var snäll, förut. Innan hon fick för sig att jag var ett monster. Allting har blivit fel sedan jag gömde mig i köksskåpet. Hoppas verkligen att snälldosan ska göra att Piff slutar se mig som Monster-Gustav. Om du vore här skulle du såklart inte behöva någon snälldosa! Tass!

    SvaraRadera
  8. Snälldosor? Låter intressant. Ja e ju en snäll katt, men blir sugen på en sån där i alla fall.

    Gustav lova att du håller oss upptassade om hur det fungerar med snälldosan.

    SvaraRadera