tisdag 15 september 2009

Sur strömming

Här bor JAG
En ganska händelsefattig dag i stort sett. Det gamla vanliga rutinarbetet har utförts utan några större överraskningar. Hade ett avbrott, när jag faktiskt gick in i mitt hus och kopplade av en stund i husses säng. Vet inte varför, för det var så skönt ute. Kom också sen på bättre tankar, och fortsatte med en stunds meditation i min utegrop i solen.
Dessvärre måste jag meddela att min sekreterare strejkar i morgon, för hon ska iväg och äta sur strömming hos min favoritgranne. Jag är också bjuden, så jag följer nog med. Åtminstone om jag slipper äta strömmingen sur. Enligt min uppfattning ska strömming avnjutas färsk.
Jag har minsann nosat på den sura strömmingen, och det kan jag jama, att aldrig att jag skulle sätta tänderna i något dylikt! Men matte och husse och alla de andra satt där och stoppade i sig den ena efter den andra och låtsades att det var gott. Man blir aldrig klok på dem, tvåbeningarna...

4 kommentarer:

  1. Sur strömming har jag aldrig prövat faktiskt. Vad är den egentligen sur över? Husse säger ibland att hans strumpor luktar sur strömming och om det stämmer så råder jag dig bestämt att undvika den. *nyser* Fast du har så rätt, människor är inte kloka. *djup suck*

    SvaraRadera
  2. Näe, det ser inte ut som strumpor...men undviker den gör jag ändå, det är ett som är säkert..var glad att din känsliga nos slipper känna stanken...

    SvaraRadera
  3. Ska man ha strömming ska den naturligtvis vara glad! Annars kan det faktiskt kvitta.
    Tasskram

    SvaraRadera