torsdag 10 september 2009

Mjukt och gosigt

Matte hade lämnat kvar något vitt på bordet i växthuset. Gissa om det var skönt att ligga på?! Precis såna här stunder som behövs för att man ska orka med diverse bataljer. Hittills idag dock inga inkräktare i faggorna.
Matte tänkte låsa mig inne igår kväll, men se det gick jag inte med på. Började demonstrativt rusa omkring där inne, så att hon skulle inse mitt rörelsebehov. Tack och lov kom hon på bättre tankar efter det. Den här sommaren har jag insett att livet levs bäst på natten. På dagarna är det inte alls lika spännande, då kan man hellre slöa och meditera.
Utom igår då, men det var spännande på fel sätt. Att slåss är aldrig kul, bara nödvändigt. Spännande, det är att ligga i mörkret och spana, fokusera och tjoff, lägga tassen på ett byte. Det är livet! Åtminstone för en av oss.....

3 kommentarer:

  1. Men vad är det där för fluffigt vitt du har kompis? *nosar försiktigt*
    Tur att din matte kom på bättre tankar än att ha dig inlåst. Du är ju trots allt en frihetens kisse. *Tass*

    SvaraRadera
  2. Skönt att du har återhämtat dig efter gårdagens läskigheter.
    Tasskram Dui och Deco

    SvaraRadera
  3. Matte kallar det fiberduk. Förut hade hon den på taket och några väggar. Där kunde jag ju inte ligga på den! På bordet var MYCKET bättre. Frihetens kisse, mmm, så är det nog. Åtminstone när det är varmt. Tass!

    DUI OCH DECO: Tack för det och tasskram tillbaka!

    SvaraRadera