fredag 11 september 2009

Åh, så skönt jag har det!

Kan man ha det bättre än så här? Jag njuuuuter.....Det är ett alldeles perfekt lagomvarmtväder, temperaturen passar exakt min pälstjocklek. Dessutom ännu en inkräktsfri dag. Kanske att mitt budskap gick in ändå.
Och så har husse kommit hem igen, det uppskattar vi allihopa. Särskilt Piff och jag, vi turas om att hjälpa husse med magmassagen. Tassarna sjunker ner så skönt när man trampar på honom, det gör behandlingen extra gosig. För oss i alla fall. Husse brukar muttra något om klor. Då skrattar matte och säger att det nog är lika bra som att ligga på spikmatta. Underligt uttalande. 
Nu kommer det en helg igen. Min önskan är som vanligt att alla katter ska få ha ett eget hem att komma till, där någon klappar om katten och ger den god mat. Vi tassas på måndag!

6 kommentarer:

  1. Så du har också haft bra väder, vilken tur vi har. Ännu bättre att din husse har kommit hem. Finns det något bättre än fluffiga magar att trampa på? *spinner* Fast jag håller med om att det var ett underligt uttalande om spikmattor. Husse säger att han förstår vad som menas. Jag fattar noll...

    SvaraRadera
  2. Skönt att din husse kommit till rätta igen. Jag förstår inte varför dom ska åka bort så där ibland. (Fast det är ganska skönt oxå, för man får göra mycket mera roliga saker när hussarna är borta...)

    SvaraRadera
  3. Så du har också provat mjukmagtramp? Man blir nästan lika hög som av den där myntan. Önskar dig en mjausans skön helg! *tass!*

    SvaraRadera
  4. MAYA: Mjau, där kom du in emellan innan jag hann mjaua färdigt med Sippo. Vilken kul överraskning! Får du göra roliga saker när din husse är borta? Kanske jag skulle testa också. Får göra det när det börjar bli kallare ute. Tass!

    SvaraRadera
  5. Gott! Precis som en katt skall ha de!

    Är själv ingen magtrampare. Mer en nytvättad tvättrampare :)

    SvaraRadera
  6. Är du inte magtrampare??? Måste bero på att du inte har en nog mjuk mage att tillgå? Annars har du absolut gått miste om något här i livet! Tass!

    SvaraRadera