måndag 21 september 2009

Blir borta ett tag



Jajam, så var det då dags igen. Husse och matte ska rymma och bli borta i eeevigheter. En hel vecka! Dom ska hälsa på några flockmedlemmar som inte har vett att bo på Mitt Område. Ett tag hörde jag diskussioner om .....kattp*******t, men tack och lov att jag slapp det åtminstone. Misstänker starkt att det är Sippos partiprogram som gjort nytta här. Tack Sippo! *pustar ut*

Matte har sagt att jag ska få vara ute hela tiden. Men min granne har viskat att jag är välkommen att komma in till honom ibland. Och så ska han se till att min matskål är fylld hela tiden. Det är det bästa med alltihop, för han har sån förståelse för att en ståtlig katt behöver mycket mat. Kan se fram emot en vecka med full matskål. Plus bonusgodsakerna från hans kylskåp. Blir nog riktigt prima det här, när jag tänker efter.

Piff har beklagat sig att hon ska bli inlåst i huset, men det struntar jag i. Hon kan vara tacksam att jag tillåter henne att vara ute alla andra dagar. Ingen annan katt får minsann dela revir med mig, så det är en stor ynnest.

Nu är det så att jag inte kan tassa ner något här förrän nästa tisdag. Alltså blir det ett nytt datum att notera i kattofaxen: 29 september. Hejjam så länge!

9 kommentarer:

  1. Åh så glad jag blir att partiprogrammet gör nytta. *svansdans* Jag måste genast sprida denna information vidare till alla jag känner. Det är en stor seger för oss katter. Inte minst för dig! Piff bör verkligen vara glad över att du upplåter ditt revir till henne, med tanke på hur hon behandlat dig förut. Stå på dig kompis. *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  2. Gjorde ett inlägg på kattforumet om det du precis jamade. Måste ju visa våra vänner att det verkligen funkar. Tass!

    SvaraRadera
  3. Det är ju jättehemskt många dagar tills du kan blogga igen Gurra. Men är så glad att du slipper bli inburad igen.

    Hoppas grannen kompenserar för din uteblivna sura strömming också nu.

    Tass och ha de så bra tills vi jamas igen!

    SvaraRadera
  4. SIPPO: Äras den som äras bör! Hurrjam för Sippo....Sippo får Präsidänt, jäss!

    NEA: Förväntar mig STOR och GOD kompensation! Tass, tass!

    SvaraRadera
  5. Vi kommer att sakna dig på bloggen. Men det är skönt att grannen tar hand om dig (er).
    Tasskram

    SvaraRadera
  6. Men oj, Gustav - skall du vara ute även på nätterna?!? Nu är det är så kallt! Jag hoppas att din granne släpper in dig, så att du inte får frostskador i pälsen...

    Tass från Imma, abbedissa.

    SvaraRadera
  7. DUI och DECO:
    Tasskram till er med!!

    IMMA:
    Njää, inte är det kallt här...jag är faktiskt ute nu med nästan alla nätter. Har ett skönt och varmt liggunderlag på altanen. Tycker det är rätt skönt att kunna tassa ut och jobba precis när jag vill. Fast grannen har sagt att jag alltid är välkommen, så vi får väl se...

    SvaraRadera
  8. Åhhh, jag längtar redan till den 29onde...
    Ha det så tassligt så länge hos den där trevliga grannen med dom goda sakerna

    SvaraRadera
  9. MAYA: Nu ÄR det den 29e!!! Hoppas vi ses!

    SvaraRadera