tisdag 8 september 2009

Jag njuter, men orosmolm hotar

Det bara inte finns något skönare än att sova i högt gräs. Har gjort mig en ordentlig håla här. Kolla så mysigt!
Men vet ni vad, på eftermiddagen kom det en inkräktare helt lugnt tassandes rakt över min tomt! Ett tag funderade jag på om det var Sippo som ville överraska mig? Väldigt likt. Men eftersom han inte presenterade sig visade jag honom bästa vägen härifrån. Ja, nu vet jag förstås inte om det var en killkatt, för den var mycket mindre än jag. Mera Piff-storlek.
När vi kommit ut på stranden berättade jag tydligt områdets regler, och att det redan är nog med katter här. Det var en ovanligt klok inkräktare, för den retirerade, om än ganska långsamt och under en massa luktande på ditten och datten.
Nu är matte orolig för att det ska vara en katt som inte hittar hem, eller någon som inte får bo hemma hos sig längre. För min del är jag bara bekymrad över att det verkar börjar drälla av katter här. Jag tycker det är fullkomligt nog med att behöva dela hus med de två kattfröknarna Piff och Puff.

4 kommentarer:

  1. Oops.. får nästan höja an varningens tass här Gustav. Har för mig att det brukar låta så där från mattar precis innan en ny katt flyttar in.

    Innan du vet ordet av det delar du kanske hus med Piff, Puff och den där nya inkräktaren.

    SvaraRadera
  2. Inte vid min tass...nån måtta får det vara på min godhet. Hoppas verkligen att den har en egen familj här nånstans, så jag slipper bekykmret...Tass på dig!

    SvaraRadera
  3. Hygglig kisse som förstod att det var ditt område. Hoppas bara han hittar hem också. Du får be matte att ha ett vakande öga ifall han kommer igen.

    SvaraRadera
  4. Ifall...ja, du ser ju var jag berättar idag...

    SvaraRadera