torsdag 17 september 2009

Glömska är bara förnamnet


Igår kväll var jag synnerligen upprörd. Jag berättade i förra bloggen att jag var medbjuden när husse och matte skulle till favoritgrannen och äta sur strömming. Varje gång hittills när de gjort det har jag följt med, och det planerade jag givetvis att göra även denna gång.

Men vad händer??? De glömmer att kontrollera att det inte ligger en mediterande katt kvar inne i huset när de går! Så där får jag ligga instängd hela kvällen, medan de är hos min favoritgranne och bara roar sig. Om det nu är roligt att äta sur strömming? Jag skulle i alla fall haft roligt om jag fått vara med, för grannen gillar mig jättemycket.

Matte berättade att han berättat massor om mig. Och att alla saknat mig, och undrat varför inte jag kom. Ändå ringde inte minsta lilla klocka att jag kanske var inlåst och otåligt väntande i mitt hus.

När de till slut kom var klockan jättemörkt och hög tid att komma ut på jobb. Men först jamade jag vad jag ansåg om att bli inlåst när andra går på fest utan att huvudkatten får komma med.

5 kommentarer:

  1. Synd om dej! Hoppas du kan gå på fest utan tvåbeningar, stäng in dessa en kväll så få de se hur kul detta är!//Skat-Ann

    SvaraRadera
  2. Nämen det var det värstigaste jag hört jamas på länge! Hur kunde dina människor bara glömma bort dig så där?! Jag tycker du ska kräva en ordentlig dos gos samt kattgodis och vitfisk, som plåster på såren. *tröstartass*

    SvaraRadera
  3. SKAT-ANN: Mjau-ha-ha...vilken kul tanke! Bästa tipset på länge. Ska bara fundera ut hur jag ska låsa dörren...

    SIPPO: Nån vitfisk fick jag inte, men turligt nog kom det något gott i brevlådan idag. Någon hade stoppat ner en påse mjukmat där! NÄSTAN lika gott som vitfisk. Och banne mig tror jag att det blev litet extra gos också. Fast LITET sur är jag ändå...

    SvaraRadera
  4. Näää, nu får du snart ta dina tvåbeningar i nackskinnet, Gurra! Så här gör man inte mot en hårt arbetande katt! De är helt klart ersättningsskyldiga för sveda och katt!!!

    SvaraRadera
  5. Just precis! *slår tassen i golvet*

    SvaraRadera