tisdag 29 september 2009

Mjaou på er!


1:e vaktinspektör på sin post


Nu är de tillbaka! Vakthållningen har gått problemfritt. Hade en himla tur med vädret, varmt och skönt hela tiden. Fick dessutom en trevlig överraskning, när Piffs och Puffs tidigare husse kom för att hälsa på oss hela helgen. Vi klippte träd bland annat. Han klippte, och jag kollade längden och kvalitén på det avklippta. Vi hade fullt upp i flera timmar. Eftersom husse och matte hade rymt, höll jag honom sällskap på nätterna. Ja, i min soffa förstås. Bara så han skulle slippa känna sig orolig och ensam i huset. Fegisarna Piff och Puff är ju inte mycket att hålla i tassarna vid fara. 

Tror jag ska fortsätta med innesovandet, åtminstone i natt. Jag gillar inte blåset där ute. Skällde litet på matte när hon öppnade dörren för att släppa ut mig. Hur kan hon inbilla sig att jag vill gå ut i det där? Det är ju nästan lika obehagligt som när det hälls ner blött! När jag ändå är igång och klagar på matte, kan jag lika gärna upprepa det gamla vanliga: snåla matportioner.

På det sättet har det varit bra att de varit borta, matte och husse, för min favoritgranne har inga fåniga mått han häller upp mat med.  Han fyller på rejält, noggrann med att jag alltid ska ha något att sätta tänderna i,  närhelst jag får tid över till matrast. vill jag ha det, jämt.

4 kommentarer:

  1. Skönt att du är tillbaka, vi har saknat dig!
    Man tycker att husse och matte borde fjäska lite när de varit borta då länge. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka! *svansdansar* Skönt att höra att vakthållningen gått bra, fast vem hade trott annat med dig som vaktchef? Verkligen hyggligt av dig att hjälpa till med trädklippningen, du borde få kvaltitetsmedalj. Kan tyvärr meddela att vädret är likadant hos mig. Jag gillar inte blåst!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är tillbaka igen - nu är det min tur att vara lite borta då och då. Slarviga människor som inte kan hålla sej hemma och sköta det dom ska - med andra jam - våra bloggar *nosbuff*

    SvaraRadera
  4. DUI och DECO: Mja, tror faktiskt det blir litet fjäsk idag. Fanns i alla fall något smaskigt i matkassen...

    SIPPO: Hoppas verkligen det här uschvädret tar slut snart. Fast jag har ju sett hur du kämpar på hur det än är. En riktig commandokatt...

    MAYA: Vi har då varit utsatta för slarv både du och jag. Nu tror jag att jag fått pli på mina tvåbeningar. Hoppas du får det på dina också snart!

    SvaraRadera