torsdag 20 augusti 2009

Här är jag igen

Jamens på er, nu har min sekreterare börjat tjänstgöra igen. För min personliga del har jag knappt märkt att hon varit borta. Har haft det riktigt mysigt med lillhussen och den långhåriga tvåbeningen han hade med sig. Hon hade naturliga anlag för kattkliande, mycket uppskattat av mig, kan jag jama. I natt upptäckte jag till min bestörtning en inkräktare smygandes i mina buskar, och rusade naturligtvis omedelbart fram för att undersöka vem som tagit sig denna frihet utan lov. Efter en smärre dispyt förstod han vilka regler som gällde här. Kostade mig mitt halsband, men det kan verkligen kvitta. Önskar jag kunde slippa eländet. Tyvärr verkar matte ha någon slags dolt halsbandslager, för så fort jag lyckas bli av med ett, sätter hon på ett nytt. Det senaste kan beskådas på bilden. Tror inte jag har så mycket mer att rapportera idag. Ska ut på nattskiftet, har slutat med innesovandet, åtminstone just nu. Vi tassas!

7 kommentarer:

  1. Dom är konstiga tvåbeningarna. Dom tycks ha outtömliga lager med halsband, namnbrickor och pinglor, det har mina kompisar berättat om.
    Skönt att du är tillbaka igen så ordningen är återställd här på bloggen

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det konstigt? Vore mycket bättre med ett vitfisklager enligt min mening. Tass!

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka Gustav. Min nertassare har också vilat fingrarna ett tag, men nu verkar hon också vara tillbaka igen.
    Jag tror våra tvåbeningar använder samma halsbandsskräddare. Jag har också ett rött band. Tass!

    SvaraRadera
  4. Kanske skulle ett svart vara coolare? Men jag har ju ingenting att jama till om. Inte du heller gissar jag? Tassen tillbaka!

    SvaraRadera
  5. Verkligen underligt med sådana lager av dumma saker. Välkommen tillbaka.
    *tass*

    SvaraRadera
  6. Min Matte har gett upp det där halsband fjanteriet för längesen. Puma har ett när det är mörkt ute som gör att han syns bättre, men jag gör av med halsband så snabbt att Matte skulle behöva 1000-tals i lager för att klara ett år ens. Jag har min märkning i örat istället. Tass/Sixten

    SvaraRadera
  7. SIPPO: Tack för det, kompis!

    SIXTEN: Jag tror att matte sätter halsband på mig för att hon missunnar mig optimal jaktlycka. En jamrans pingla låter hela tiden och sabbar för mig. För märkning i örat har jag med, så det kan inte vara därför. Tass!

    SvaraRadera