fredag 14 augusti 2009

Rymmer igen

I natt sov jag inne för första gången på evigheter. Hade planerat att kvarta i mattes säng, men hon var ofin nog att flytta mig till soffan. Men okej då, jag gav mig den här gången och stannade kvar där.
I stället såg jag till att hon kom upp på morgonen. Drog henne ordentligt i håret. Fick omedelbar effekt. Piff och Puff var också tacksamma för det, för vi var faktiskt helt utsvultna alla tre.
Efter frukosten har jag varit mest ute. Åskar har inte hälsat på en enda gång idag. En hel dag utan blött nedfall!
Men nu måste jag meddela att min sekreterare och matte är helt vild. Hon ska rymma igen! Och husse tar hon med sig. Tack och lov får vi katter stanna hemma den här gången, för en av lillhussarna ska komma och bo här. Han som bodde med Piff och Puff förut. Jag gillar honom, så jag tror inte jag kommer sakna matte. Husse tycker nog litet synd om oss i alla fall, för han fixade en fest till oss idag. Varsin stor portion med vitfisk! Det var så smaskigt, så smaskigt.
Ja, även om det inte gör något att matte sticker, så kommer jag förstås sakna sekreterarskapet. *suckar* Ni får ha en mjausig helg, trots att jag inte kommer kunna tassa ner något förrän på torsdag. Men sen har matte lovat att hålla sig hemma ett tag. Håll svansarna högt!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att du slipper pensionatet i alla fall. Man får vara tacksam för det lilla. Att din husse bjöd på vitfisk var ju snällt.
    Då får vi jamas på torsdag igen då.
    Tassa lugnt. *högburen svans*

    SvaraRadera
  2. Du får verkligen se till att uppfostra din matte. Så där kan hon inte hålla på och rymma hemifrån hela tiden. Lite ordning och reda måste du väl i alla fall få ha. Vitfisken var ju lite tröst för er i alla fall. Tass tills torsdag. Hoppas din matte har en bra ursäkt att komma med efter rymningen...

    SvaraRadera
  3. Ho ho, Gustaaaav? *trampar otåligt*

    SvaraRadera