torsdag 13 augusti 2009

Åskar

Nu tycker jag det börjar bli litet väl tjatigt med alla besöken av Åskar. Han behöver väl inte hälsa på vareviga dag??? Hans visiter omöjliggör vettigt arbete. Fast jag måste ju jama att jag struntade i skyfallet igår kväll, och tassade ut på altanen. Jag bara inte orkade vara inne längre. Kanske har du också känt det där pirret i morrhåren? Utsuget?
Nu är det igång igen, med dundrande. Matte säger att vi måste stänga av datorn, för hon vill inte att Åskar ska komma in i vårt hus. Han har konstiga sätt att ta sig in. Men det är väl bäst att göra som hon säger. Vi tassas mer i morgon!

3 kommentarer:

  1. Jag håller med fullständigt. Åskar börjar bli lite väl tjatig nu. Vet också precis hur du menar med pirret i morrhåren. Jag slet ut husse flera gånger trots att det vräkte ner. Hälsa matte att köpa en förgreningsdosa med inbyggt åskar-skydd. Husse har en sån, så om Åskar träffar oss, så dör inte datorn i alla fall. Bra va?
    Jamas imorgon.

    SvaraRadera
  2. Gillar inte heller Åskar. Har har en sån himla stor blixtmaskin och sen envisas han med att köra med jättestora lastbilar utanför vårt hus.

    Vad säger du, Gustav? Vill han IN i huset också. Åh dumma, dumma Åskar!

    *Välkommen hem i efterskott*

    Tass!

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Tror aldrig jag skulle lyckas med att få ut varken matte eller husse i sånt väder. Du har verkligen lyckats med din uppfostran!

    NEA: Inte vet jag vad Åskar kör här utanför, men låter, det gör det. Han FÅR inte komma in säger vi, hoppas han fattar det...
    Tassen!

    SvaraRadera