fredag 21 augusti 2009

Bestämmandefråga

Vet ni vem som fick sprut i nacken i morse?? Ha! Inte jag! Jag fick bara tassa ut, medan Piff förgäves försökte värja sig mot att bli dränkt av det det där äckliga. För min del inträffade detsamma den dag som matte och husse rymde. När hon kom emot mig visste jag att det var något skumt i görningen. Hon försökte gömma sprutet bakom ryggen, precis som om jag inte skulle fatta. Känner väl igen det där klickljudet som blir när hon öppnar förpackningen! Plus att hon tittar på mig på ett särskilt sätt. Varningsflaggorna står som spön i backen! Frågan är, vad hjälper det??? På något sätt är jag alltid i underläge. Hon vinner jämt, bara för att hon råkar vara litet högre än jag. Ändå har jag fyra tassar och en svans. Plus att det faktiskt är mitt hus som hon får bo i. På något sätt måste det gå att få rätsida på det här problemet. Nu hoppas jag i alla fall att det blir en bra helg för alla mina kompisar och mig. Vi tassas på måndag!

4 kommentarer:

  1. Jama till om du hittar en lösning. Gärna om du kommer på hur man slipper kloklippning också.

    Ha en härlig kattig helg.

    Tass!

    SvaraRadera
  2. Typiskt människor att försöka luras. Som om vi katter var korkade nog att inte märka när det är något fuffens. *fnyser* Fast det var skönt att du klarade dig den här gången. Fast vi borde kanske starta en protestlista mot hur vi blir behandlade.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att hon ska va tacksam att du upplåter ditt hus till henne. Då ska hon naturligtvis sköta sej oxå. Det ingår liksom att hyresgästerna sköter sej, annars kan man vräka dom har jag hört

    SvaraRadera
  4. NEA: Jam du, för egen del har jag en förträfflig lösning...jag klöser på min tall. Kloklippning...vad är det???
    SIPPO: Har rätt många punkter till en sådan lista. Även om dom för det mesta är justa, begås små övergrepp dagligen skulle jag vilja jama. Tass!
    MAYA: Kan man??? Fast nä, det är inte dags ännu. Ska försöka uppfostra dom ett tag till...

    SvaraRadera