torsdag 27 augusti 2009

Allt väl

Kan meddela att Piff återvände alldeles på egen tass igår kväll. Vilket innebar att varken Puff eller jag tilläts sitta i mattes knä, för där skulle hon sitta hela tiden. Puff blev litet sur, men jag tröstade mig genom att gå ut på jakt i stället. Om sanningen ska fram tycker jag nog det är viktigare i alla fall.
I morse ville inte Piff gå ut alls, hon bara låg och sov i stället för att göra någon nytta. Jag har kontrollerat Mitt Område på vanligt noggrannt sätt. Idag har det varit perfekt lagom varmt väder för min päls. Det har det varit på nätterna också, så jag har slutat med innesovandet som jag praktiserade ett tag. Dessutom är det på nätterna som det starkaste försvaret behövs, det är då som Inkräktaren försöker göra inbrytningar här.
Det är skönt att allt är som vanligt igen. Vanlighet är det bästa jag vet.

5 kommentarer:

  1. Så skönt att allt löste sig, även om det innebär att du får vara ute istället för att gosa med matte. Jag håller med dig, vanlighet är det bästa som finns.
    *tass*

    SvaraRadera
  2. Vi är överens, som vanligt. *high tass*

    SvaraRadera
  3. Så skönt att Piffan kom till rätta. Det bästa är när ordningen är återställd! Du får väl jama till surisen Puff att hon också får stanna borta ett tag så får hon första ching på mattes knä.

    Tass

    SvaraRadera
  4. Vad bra att Piff kom tillbaks.
    Här hemma är det Sixten som är ute och patrullerar medan jag har Mattes knä att sova i, men Sixten tycker ändå inte om att sova i knän han får man bara klappa lite då och då när han själv vill. Tass/Puma

    SvaraRadera
  5. NEA: För min del kan Puff gott få vara litet sur, för hon inbillar sig jämt att mattes knä är hennes privata plats. Tass!

    PUMA: Jag brukar inte heller ligga i knän så jättelänge, blir litet tjatigt efter ett tag. Klart man bara ska klappas när man själv vill!! Tassen!

    SvaraRadera