måndag 10 augusti 2009

Äntligen hemma!

Om jag blundar och önskar riktigt, riktigt hårt
att alla kattpensionat ska försvinna...kan det bli så då?
Det blev litet sent i kväll, men nu är jag i alla fall hemma igen. Verkligen på tiden vill jag påjama.
Jag gjorde allt jag kunde för att slippa min påtvingade "semester". Såg hur först Piff, och sedan Puff, stängdes in i sina burar. Gissa om jag insåg vem som stod näst på tur!? Tassade iväg det snabbaste jag kunde och gömde mig längst inne i hörnet under en säng i gästrummet.
Oturligt nog observerade matte min undanmanöver och skvallrade för husse. Han fick i alla fall kämpa ganska bra för att få fram mig. Det kunde han gott ha.
På pensionatet fick jag eget rum, bredvid Piff och Puff. De var inte mycket till sällskap. Piff låg mest under en filt, och Puff gömde sig i en låda. Vi fick mat bara två gånger om dagen. Det var inget vidare, för jag är urusel på att spara. Tiden fram till middagen blev vääääldigt lång.
Blev förstås jätteglad när jag hörde mattes röst igen. Men -bara för att markera- protesterade jag litet när jag skulle in i buren. Även om pensionat är pest, är burinstängning inte långt efter.
På hemvägen hade vi konsert för matte. Vid jamade trestämmigt "Kattens klagosång". Riktigt vackert och effektfullt. Piff lade ytterligare tyngd till framförandet genom att bajsa. Gav liksom djup åt våra protester.
När vi kommit hem upptäckte jag en massa röda små djur med svarta prickar som kröp omkring överallt. Precis överallt. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till dem. Men krypa på min päls, det får de inte. Det finns ju gränser.
Nu ska jag ut och kolla så att inte grannkatten har tagit sig för stora friheter under min bortavaro. Han bor här bara på sommaren, men han ska ändå inte inbilla sig att hans område har utökats på något sätt. Alla sådana tendenser måste stävjas direkt. Ut på jobb, alltså...

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem kompis! *välkommenhemtass*
    Förstår att du har haft det lite jobbigt på pensionatet och ni gjorde helt rätt att jama kattens klagosång. Jag måste nog ta och testa att göra som Piff någon gång. *hehe*
    Husse läste om dom röda djuren med svarta prickar. Det kryllar visst av dom på vissa ställen. Akta dig så du inte blir kattnappad.
    *orolig*
    Återigen ett stort MJAOU och välkommen tillbaka. *tass*

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Jag har verkligen saknat ditt bloggtassande... känns skönt att du äntligen har sluppit ur fängelset, som de satte dig i alldeles oförskyllt. Tvåbeningar! *fnyser*

    Varm tass från Imma, klosterkatt.

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Tack så mycket! Nä, kattnappad blir jag nog inte, men dom rackarna bits, och det gillar jag inte. Jag tror att allt är mattes fel, för hon matar dom i växthuset. Inte konstigt att det blir många prickisar.
    Men du, doftsång tror jag INTE skulle uppskattas av din husse. Välj rätt tillfälle för det framförandet!
    IMMA: Tack för det! *glad*

    SvaraRadera
  4. Ah, äntligen är du hemma igen! Skönt - jag har saknat dig och ditt bloggande. Även om det inte har varit nån ordning på min sekreterare under sommaren så har jag försökt att hänga med vad som händer och sker i alla fall

    SvaraRadera