tisdag 25 augusti 2009

Skarpt läge

Vet inte vad som hänt med Piff. Man kan jama att det fortfarande är skarpt läge varje gång vi träffas. Höll på att bli en sammandrabbning igår igen. Jag gick in under matbordet mot väggen, och Piff och Puff grupperade sig på andra sidan. Helt oväntat visade matte litet resolut handlingskraft, och stängde in Piff i sängkammaren. Kunde hon gått ha, den larvpottan. Själv tassade jag mer än villigt ut.
Dessvärre stötte jag ihop med en Inkräktare senare på natten. Den här gången fick jag reda upp situationen på egen tass, vilket jag naturligtvis också gjorde. Ett visst blodvite uppstod, det gick inte att undvika. Det viktigaste är dock att behålla Mitt Område intakt och inkräktsfritt, det är värt alla offer.
Som litet plåster på såren har jag fått smaka leverkorv hos min favoritgranne. Det är nästan det godaste jag ätit! Matte säger att jag inte får äta för mycket sånt. Hon vet inte vad hon pratar om. Det är helt enkelt omöjligt att äta för mycket leverkorv. Om jag får jama vad jag tycker.

8 kommentarer:

  1. Leverkorv??? Kan man äta det! Lever den när man äter den, eller??? Piff kanske skulle få en smakbit, så kanske det inte skulle bli så mycket bråk!

    Mycket korv = Lite bråk!

    Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  2. Stackare er som inte har en granne med leverkorv i kylskåpet. Lever, det gör den bara tills jag satt tänderna i den. Då blir det levdekorv. Piff är alldeles för feg för att hälsa på grannen. Förresten skulle det bli mindre korv till mig. Nä, hon får väl bråka litet...*tass, tass*

    SvaraRadera
  3. Ingen leverkorv här inte. Men smaskig grillad kyckling. De var gott kan jag meddela :).

    Kan det var så att Piff och Puff mopsar upp sig för att de är två? Dålig stil är det i vart fall. Ålder i rang går före antal eller hur!

    Tass

    SvaraRadera
  4. *slick om nosen* Lever är gott. Korv oxå. Så det måste va väldigt delikat med leverkorv
    Lyckans katt du Gustav

    SvaraRadera
  5. NEA: Kyckling är nog okej om man inte får tag på leverkorv. Min granne köper den i ett annat land, kanske därför den inte finns i ditt kylskåp.
    Litet trist är det med Piff, för vi har ju faktiskt varit kompisar förut. Ska berätta för henne vad du tassat ner... Tass!

    MAYA: Mmmmm, väldans delikatt...*slickar mig också*

    SvaraRadera
  6. Leverkorv! Mums! Tassar över om det finns något kvar.

    SvaraRadera
  7. Sorry Babsan...inte minsta smula är lämnad. Ska meddela nästa gång korven går till i hans kylskåp!

    SvaraRadera
  8. Hm, aldrig prövat leverkorv, men jag litar på ditt kattliga omdömme som alltid. Börjar mer och mer tänka på att flytta till dig om inte husse skärper sig.
    Tassen!

    SvaraRadera