onsdag 26 augusti 2009

Vi letar

Matte har börjat bli litet konstig, för vi har inte sett Piff sedan i morse, och hon brukar aldrig lämna tomten. Vi har en snickare här som för ett himla oväsen ibland, och Piff, som är så rädd av sig, kanske har flytt.
Nu har vi varit ute och letat. Det vill säga, jag bryr mig väl inte så mycket, men jag följde med i alla fall, så att inte matte också skulle försvinna. Det skulle vara en värre kattastrof enligt mitt sätt att se det.
Återkommer om något nytt händer i vår spaningsverksamhet.

4 kommentarer:

  1. Nej men vad är det du jamar?! Kommer ju ihåg sist det försvann en katt hos er. Var det inte Piff då också? Kolla i så fall så hon inte ligger på samma ställe som då. Hoppas ni snart hittar henne, för din mattes skull alltså. Du vet ju hur människor blir.

    SvaraRadera
  2. Nä, då var det Puff. Och hon har gömt sig på samma ställe en gång till. Fast då visste vi ju var vi skulle leta.
    Ute finns många fler gömställen, men jag är rätt duktig spårare. Ska ge mig ut på en ny spaningstur strax.

    SvaraRadera
  3. Vilka kattor du har som hyresgäster. God spårning och säg till så packar jag väskan och hjälper till. Tassen!

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där. Så där var det med Trazzel när vi hade byggjobbarna hemma som bytte panna i källaren. Då var hon ju borta en massa timmar på kvällen. vi trodde att hon följt med dom i bilen tillbaka ett tag. Som tur var hade hon inte det.

    SvaraRadera