fredag 24 juli 2009

Hemska nyheter

Jag har fått veta de mest förfärliga nyheter. *ryser* Alla vi tre katter ska i fängelse!!! *dubbelsuck*
Det ska komma och bo någon i mitt hus som är kattlergisk, tror jag det var. Hur som helst så får inte vi bo hemma mer, utan ska förvisas till kattpe.......ja ni vet det där hemska svärordet. Den enda förmildrande omständigheten är att jag ska få eget rum, så jag slipper tjejernas morr och fräs. Men ändå. I två veckor ska vi sitta inburade. Två veckor!!!
Favoritgrannen kom hit och hälsade på mig idag. Han tyckte också synd om mig när jag berättade vad som ska hända. Matte hjälpte till att översätta jamiska. Grannen skulle tyvärr resa till tystlandet snart, annars hade jag nog rymt till honom. Förresten frågade han matte om jag fick nog med mat här hemma. Då ljög matte när hon svarade, kan jag omjama.
Nu ska jag i alla fall i fulla drag avnjuta min sista helg i frihet på eeevigheter. Dessutom ska jag kräva något extra tröstgodis. Minst en hel vitfisk. Piff och Puff kan väl också få smaka. Det är ju litet synd om dem också.
Jaaam på er alla kompisar, tassa försiktigt så träffas vi här om många dagar...*springer och frågar matte*....hon säger att jag är tillbaka den tionde augusti. Tassa gärna ner den dagen i kattofaxen! Vi jamas!

11 kommentarer:

  1. Usch så hemskt. Jag tycker nog att du kunde få en egen nyckel till huset och klara dig själv. Jag är glad över att husse inte ska resa bort och låsa in mig nånstans. Synd också att din granne inte kunde erbjuda sin bostad, det hade ju varit kanon.

    Den 10 augusti har jag nu tassat ned i min kattofax. Vi ses då. Tassa lugnt kompis. *tröstartass*

    SvaraRadera
  2. Ja har hört att det finns ställen som kallas för hotell ibland. De är kanske ett hotell du får komma till med spa och massage? Tänk va, vitfisk varje dag, doftljus med leverdoft och massor med leksaker?

    SvaraRadera
  3. SIPPO: En riktig tröstartass är precis vad jag behöver. Tack för den!

    NEA: Om det vore så väl...*suckar djupt* men jag har varit där så många gånger nu, så jag vet vad som väntar. Fast leksaker finns faktiskt, och ställen att gömma sig. Och klätterträd. Spa hoppar jag helst över, men vitfisk ska jag lägga till önskelistan. Man vet ju aldrig...

    SvaraRadera
  4. Jag tycker din mattes gäster, som är kattergiska, eller vad det heter, kunde bo på ett hotell. Så du fick vara hemma. Det är väl inte ditt fel att dom nyser om dom ser en katt!!!
    Det är så orättvist att det alltid är vi katter som ska visa hänsyn!
    Jag ska tassa ner den 10 augusti Gustav!
    Kommer att sakna dig min vän!
    *nosgos och svanskramar*

    SvaraRadera
  5. Oh, herre jam, vad hemskt!!! Stackars dej!
    Jag ska tänka på dej var eviga minut fram till den 10:e augusti
    *tröstartass* och *nosbuff*

    SvaraRadera
  6. Fortfarande i fängelse, men nu är bara halva tiden kvar. Ville bara skriva att ja tänker på dig medan du är inburad.

    Tass

    SvaraRadera
  7. Jag tänker också på dig kompis. Vi saknar vår Gustav.

    SvaraRadera
  8. Du kan roa dig under tiden med en liten tävling hos mig: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10939966
    Välkommen!
    Tasskram bloggkatten Wikki

    SvaraRadera
  9. Nu är det inte många dagar kvar tills du får komma hem igen kompis. *jamar otåligt*

    SvaraRadera
  10. Gustaaaav! Nu är det den tionde och enligt min kattofax så ska du vara hemma nu. Du har inte rymt eller tappat bort din matte va?
    *trampar oroligt*

    SvaraRadera
  11. ALLA MINA KOMPISAR, tack för alla deltagande jam. Det är skönt att veta att någon tänker på en när man utsätts för prövningar.
    Stora nosbuffen till er alla!!!

    SvaraRadera