fredag 17 juli 2009

Nu tar de sig friheter

Nattens jakt blev ovanligt lyckad. Faktum är att jag inte behövde varken frukost eller lunch idag. Det var den bra saken.
Men så är det de illavarslande ryktena. Har hört husse och matte säga obehagliga ord till gästerna. Som: Åka bort. Gustav ute. Grannen ser till. Hmmm...Varenda sommar är det samma sak. Det blir liksom ingen ordning. Husse och matte ska vara på sin plats, alltså i mitt hus, och inte fara och flaxa omkring på ställen där jag inte kan se dom. Tyvärr har jag ännu inte lyckats få rätt pli på dom i det avseendet. Nu verkar det som om dom ska ta sig friheter igen. Tror jag ska ta och tassa till matte och fråga rakt på sak.
"Vad är på gång egentligen?"
Jamdå, nog fick jag mina misstankar bekräftade. Här ska katter överges. Dom ska åka till tysta landet...eller var det tystland...nåt sånt. Dit vill inte jag följa med. Urtråkigt att inte få jama ett mjaou. Tror inte jag klarar av tasseriet här när min sekreterare är tyst där borta, så nu får jag vänta ända till på torsdag innan jag kan jama vad som hänt. En sak är i alla fall bra. Min favoritgranne har tidigare visat sig vara en ypperlig matpåfyllare. Alltid något.
Ha en braig helg alla kompisar!

5 kommentarer:

  1. Men nej, inte nu igen. Dina människor gjorde ju samma sak förra året, räckte inte det? Slå tassen i bordet och kräv en vikarie som hjälper dig med tassandet medan dina människor bara slappar. *nickar allvarligt* Jupp, tycker jag absololut att du ska göra.
    *knuten tass*

    SvaraRadera
  2. Bra idé, Sippo...men var sjutton man vikarier?? *funderar skarpt* Kan en annons i Katters funka, tro? *tvivlar* Att matte skulle fixa nån...nädu, spelar ingen roll hur jag dunkar med alla tassarna i borden här...men jag ska nog klura ut nåt. Vet ju att jag har ditt stöd bakom svansen!
    *tacksamtass*

    SvaraRadera
  3. Men om dina människor tycker att det är så jobbigt att prata. Så att dom måste åka till tystland. Då skulle dom kanske lära sig att jama istället. Så kunde dom stanna hemma.
    Jag tassar förbi på torsdag Gustav!
    Smöra för grannen nu så du får riktigt mycket mat!
    *nosbuff*

    SvaraRadera
  4. Jag vet, visa ditt missnöje och flytta in till din favvogranne istället. Sen får du lära upp honom med bloggandet. Då kan din människa stå där med sin långa näsa och åka till det där tystalandet hur mycket hon vill.

    SvaraRadera
  5. BABSAN: Tror aldrig dom kan lära sig jama ordentligt. Det låter helknäppt när dom försöker.
    Att smöra grannen....det är min specialitet...
    *buff, buff'
    MAYA: Visst, halvbor där redan...men att lära honom bloggande...totalt omöjligt. Han är komplett oduglig på allt tekniskt säger han själv. Där måste jag förlita mig på matte fortsättningsvis. *suckar*

    SvaraRadera