torsdag 16 juli 2009

Kungen-det är jag

Vi har fått gäster. En av dom verkat ovanligt klarsynt och intelligent, för att vara tvåbening alltså. Han frågade matte
- Den där gula katten, det verkar som han är kungen här, det är han som bestämmer...en riktig tuffing.
Har ni hört? Tänk att det märktes så väl efter bara några timmar! Riktigt imponerande.
Dom ska stanna i flera dagar och bor i mitt rum, där det ändå står tomt så här års. Fast dom hade förstås fått bo där ändå. Trevligt folk.
Igår kväll var det ett förfärligt blixtrande och pangande, men idag har det varit alldeles perfekt lagom pälsvarmt. Jag har idkat litet strandspaning, men annars har jag mest varit runt huset. Var inne ett tag när husse gick omkring på gräsmattan med en vrålmaskin. Samtidigt som min favoritgranne åkte omkring på en ännu värre vrålmaskin. Gjorde ont i öronen. Tack och lov hade dom slutat när matte satte igång sin vrålmaskin här inne. Fattar inte varför de måste ha dylika apparater?
Förresten berättade matte att jag tydligen glömt en mus där ute. Den hade legat under trädgårdsbordet, men fått en väldig fart när de skulle flytta på det. Blir något att spana efter i natt. Dags att ge sig iväg på jobb.

4 kommentarer:

  1. Det var verkligen en klarsynt tvåbening. Fast det är ju inte svårt att se vem som är kung hos er. Jag håller med om att vrålmaskiner är otroligt onödiga. Ibland verkar det nästan som om dom jagar oss katter med flit. *mutter*
    God jakt! *tass*

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig människa. Självklart syns det att det är du som är kungen. DET har ju jag aldrig tvekat på.
    Människor har en väldig förkärlek för vrålmaskiner

    SvaraRadera
  3. SIPPO: Tack vare dig blev nattens jakt ovanligt lyckad. Sänder en tack-tass!

    NEA: Åh...tackar...*mjauar förläget*

    MAYA: Vilken fin kompis du är. Det betyder mycket för självkänslan att bli trodd på...

    SvaraRadera