måndag 13 juli 2009

Blev ledsen

Blev ledsen i ögonen när jag läste om att en kattkompis gått över Regnbågsbron. Helst vill jag att alla katter ska må bra och finnas hos sina hussar och mattar alltid. Men det blir inte alltid som man vill. Även hussar och mattar kan försvinna, det är också hemskt. Som min förra husse. Han har det nog bra där på andra sidan bron, precis som jag hoppas Aragorn har det. Hade tänkt tassa ner en del andra saker, men de känns inte så viktiga just nu. Ska tänka på Aragorns matte och skicka många trösttassar.

6 kommentarer:

  1. Du jamar visa jam kompis, som vanligt. Jag tror att de flesta av oss bloggande katter i bloggbyn, känner sig lite hängiga. Du vet ju också hur det känns, eftersom din husse reste bort. *snörvel* Men jag tycker att du ändå ska ta och tassa ner det du ville från början. Jag tror nämligen inte Aragorn skulle vilja att vi slutade och blogga om roliga saker för hans skull. Förresten är ju skaparkattens tvilling och är vår ledstjärna här i världen. Vi vill ju att du ska vara glad och dansa svansdansen. *tröstartass*

    SvaraRadera
  2. Det är alltid sorgligt att skiljas från dom man älskar. Men en dag möts vi ju alla igen. På andra sidan regnbågsbron. Det säger min mamma. Och det tycker jag är lite tröstande att tänka på. Jag hoppas Aragorns matte har någon som kramar henne nu när hon är ledsen.
    *Spinner tröstande*

    SvaraRadera
  3. Visst e de hemskt. Blev så ledsen när ja läste det.

    SvaraRadera
  4. Vi blir nog alla lika ledsna när någon tassat färdigt, men Sippo har förstås rätt. Det har han ju alltid! Vi tar och dansar svansdansen för Aragorn, alla vi katter som tassar vidare här...

    SvaraRadera
  5. Käre Sippo! Jag vill tacka dig ur djupet av mitt hjärta för dina goda ord och ditt stöd i en svår stund. Var rädd om dig och lev länge - du anar inte hur viktig du är för din husse!

    Nospuss och tårstänk i din päls från Aragorns matte.

    SvaraRadera
  6. sr. Carina igen14 juli 2009 kl. 21:37

    Å, förlåt så jättemycket, Gustav - jag rörde ihop era bloggar, din och Sippos. Men orden är lika mycket riktade till dig, så ta dem till dig är du rar!

    Nya nospussar från Aragorns matte.

    SvaraRadera