torsdag 23 juli 2009

Vilken granne jag har

Mjaou på er, nu är jag tillbaka här! Har vaktat mitt hus medan husse och matte for iväg med några. När de kom tillbaka igår kväll, låg jag precis och vilade som bäst. Skyndade mig ändå fram för att hälsa välkommen och avlägga rapport, men jag var seg, det måste medges. Hade gärna kopplat av en stund till.
När jag kom in plockade matte bort en sån där som fäster sig fast. Det gjorde litet ont, för hon ryckte bort några värdefulla pälsstrån också. Ändå jamade jag inte ett enda dugg. Är man cool så är man.
För övrigt kan jag åter konstatera att jag har världens snällaste granne. Vet ni vem som fått smaska i sig en halv sån här fisk???
Mmmmmmmm, just det! Det blev jag bjuden på av nyss omjamade granne! Tassade dit på kvällen, för att kolla vad han hittade på. Han tänkte gå och lägga sig, men först ville han bjuda mig på något, för han tyckte jag såg hungrig ut. Vilket naturligtvis var en helt korrekt iakttagelse.
Han gick till kylskåpet och hämtade fram en halv röding. Den var hur läcker som helst, smaskade i mig alltihop på nolltid. Sedan bjöd han mig på vatten spetsat med litet mjölk, det var också gott.
En sån brakmåltid krävde en stunds vila på maten. Ja, faktum är att jag övernattade där i hans soffa. Först på morgonkulan vaknade jag och jamade för honom att det var dags att kliva upp och öppna dörren för mig. Då tackade han för sällskapet. Fast jag tror att nöjet den här gången nog mest var på min sida.

6 kommentarer:

  1. Visst fler som haft semester hör jag. Tänk om alla katter hade såna grannar. Då skulle det nog finnas mindre olyckliga sommarkatter. Fram för flera GAGT (Grannar Av Gustav Typen)
    *tass*

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag skulle verkligen önska alla katter en sån granne. Ska jama grannen att han är en ideal-GAGT, då blir han nog glad *spinner nöjt*

    SvaraRadera
  3. *slickar mej avundsjukt om nosen* Vilken granne! Kan du inte skicka hit honom så vi andra får lite med av alla godbitar!

    SvaraRadera
  4. Åh där är en tvåbening som vet hur man skall behandla en katt! Du Gustav, om du sköter dina kort rätt så kan du kanske ha även honom som din tvåbening förutom de du redan har.

    Tänk va, först får du frukost hos familj 1 och sen frukost med röding hos familj 2. Dubbla ransoner dagen igenom.

    De låter något de.

    SvaraRadera
  5. Låter som en alldeles utomordentligt trevlig granne för en katt! Kanske skulle tassa över till dig och nosa lite på den där grannen. Kanske han har lite extra godbitar över. Men jag vet förståss inte om jag hittar hem till dig Gustav. Bäst att stanna på sitt eget revir.

    SvaraRadera
  6. MAYA: Ska höra om han kan ta svängen om dig nästa gång han åker iväg...

    NEA: Mmm, det är så jag lagt upp det hela. Han är så orolig att jag inte ska få nog med mat. Perfekt!

    BABSAN: Tror han alltid har extra godbitar. Kanske kan du uppfostra någon av dina egna grannar?? Hoppas det!

    SvaraRadera