torsdag 9 juli 2009

Vem uppfinner denna pryl?

Vet ni vad det här är för löjligt??? Det är nästan så jag skäms över mattes senaste tilltag. Hon har satt en fuskfågel i blomkrukan. Jam, det skulle väl vara okej om det inte vore för en grej. Den låter rätt som det är! Jag tar mig för morrhåren!
Jag fattade förstås direkt att detta var rena lurendrejeriet. Inte heller Piff gick på det. Men Puff, som enligt min mening inte tillhör de smartaste katterna, hon åkte dit med päls och morrhår. Det är klart, hon har ju inte erfarenhet av den äkta varan. I så fall hade hon vetat att de aldrig sitter kvar och inväntar våra närmare undersökningar.
Matte berättade att fuskfågeln låter när vattnet tagit slut i krukan. Det är väl bara att sticka ner tassen och känna efter???
I stället för dylika helt onödiga uppfinningar vill jag föreslå en som verkligen skulle behövas: En mus som varnar när matskålen börjar bli torrlagd. Här kan vi jama om en pryl som fyller ett stort behov. Hoppas någon kan uppfinna en sån med det snaraste, för det är säkert inte bara i mitt hus som matpåfyllningen uppvisar skrämmande brister!!

9 kommentarer:

  1. Fuskfågel?! Jag skrattar morrhåren av mig! Tur att du och Piff inte gick på lureriet. Att Puff gjorde det, visar ju bara att innekatter inte har den erfarenhet som krävs. Eh, förutom jag då, fast jag är ju mycket ute. Din idé om mus som varnar vid tom matskål, ger jag fyra tassar upp och en svans, omgående. Det var den bästaste idé jag hört på länge. Väl jamat!

    SvaraRadera
  2. Typiskt människor att hålla på med fuskerier. Precis som om dom trodde att VI skulle gå på sånt *fnys*.

    SvaraRadera
  3. Om vi bara kunde hitta en UPPFINNARE...*funderar*

    SvaraRadera
  4. MAYA: Nä, inte vi KLOKA katter i alla fall...

    SvaraRadera
  5. Har mamsen fått PIPPI?! hahaha

    Bloggsvar:
    Gustav- Du får väl snurra svansen runt mattes huvud, som en ögonbindel!
    Blir ALLA damer så där "trånsjuka"? Är hon släkt med mamsen och "moster Puss-sjuk", tro?! *hmmm!*
    Vi katter borde införa en "kartong-lag för stackars utsatta katter"!

    Så här lyder den:

    "De katter som drabbas av pussande mostrar och trånande bloggartanter har rätt till kartonger av varierande storlekar - och efter behov av att gömma sig, på grund av störande tant-element i omgivningarna!"

    Punkt - slut!!!!

    SvaraRadera
  6. Hihihi! Rullar runt på golvet av skratt! Fuskfågel, har väl aldrig sett nåt så fånigt!

    Men det där med mat musen var ingen dum idé!
    Du är smart du Gustav!
    Tass!

    SvaraRadera
  7. Vi håller definitivt med om att det behövs en varnande mus vid matskålen. Rufus tillägger att han gärna har ett larm som tjuter ungefär var tionde minut - det är så ofta han blir hungrig, säger han!

    Tass från Klosterkatterna.

    SvaraRadera
  8. Fniss. Ser fånigt ut. Men de är kanske en fågel som Puff verkligen kan fånga :)

    Matmusen låter som en jättebra ide.

    Tass

    SvaraRadera
  9. CHINCHERO: Ja, pippi är just vad hon fått..på mer än ett sätt. Kartonglagen låter bra, vi får anta den på nästa möte!
    BABSAN: Nä, hur kan man komma nåt så dumt? Tyckte nog matte med när den började låta medan det fortfarande var mörkt ute...
    KLOSTERKATTERNA: Var tionde minut, det låter som ett alldeles lagom intervall för min del också! Tass för det!
    NEA: Ja, den ska väl till och med hon klara av. Fast annars har jag inte så stor tilltro till henne. Tassen tillbaka!

    SvaraRadera