torsdag 2 juli 2009

Lugnt och skönt

Vad har hänt sedan igår? Inte så mycket. Klantiga matte trampade på min tass igår kväll så att jag jamade i högan sky. Hon borde förstås ha sett att jag tänkte springa ut före henne och hålla ordning på sina fötter. Kan meddela att hon är tung.
Som vanligt tillbringade jag natten ute. Börjar bli en vana. Matte har börjat ställa ut min mat på kvällen, det gillar jag. När det är så här varmt blir jag inte så hungrig på dagen.
I morse åkte min favoritmage, det vill säga husse, till det där jobbet igen. Det betyder att jag blir ensam med matte ett tag. Nu, när jag ändå är ute nästan jämt, spelar det inte så stor roll att jag inte kan trampa mage. Men det är förstås ändå bäst när alla är hemma och det är som vanligt allting.
Det var väl ungefär allt jag kan rapportera för tillfället. På Gustavfronten är det lugnt och fridfullt.

3 kommentarer:

  1. Du verkar ha en rätt så beskedlig tillvaro. Ute på natten när det är svalt och skönt. Dessutom är nattbuffén serverad.

    SvaraRadera
  2. Vilken lyxig tillvaro du verkar ha. Uteservering och allt. *avundsjuk*
    Fast det var ju klumpigt av din matte att trampa dig på tassen. Men husse är likadan. Man kan varna en vecka i förväg att man är på väg att tassa framför dom, men reagerar våra människor? Näpp, dom ser ingenting. *suckar*
    Tassa lugnt i värmen nu kompis.

    SvaraRadera
  3. MAYA: Är Så nära det perfekta kattlivet man kan komma...
    SIPPO: Nä, de har två ögon precis som vi, men det är väl med dom som allt annat, de är inte fullt utvecklade...Tassa lugnt du me'!

    SvaraRadera