onsdag 1 juli 2009

Puffjakt

Härom dagen glömde matte stänga till altandörren ordentligt. Det upptäckte Puff. Matte också, men då var det redan försent. Vad var det första matte gjorde då? Stängde in mig!!! Bara för att jag brukar jaga Puff litet där ute. Rätt åt henne, den fräsfian. Men nädå, Gustav skulle hållas inne.
Men ha! Vem inträdde i mitt ställe??! Fick hjälp från högst oväntat håll, av hennes egen syrra Piff! När hon fick syn på Puff där ute utbröt värsta rallyjakten. Måste jama att Piff tog i nästan onödigt hårt, det blev ett himla hallaballo här utanför. Blev riktigt bekymrad faktiskt, för jag var inte helt säker på vilka katter som vrålade där ute.
När Puff kom inrusande genom altandörren flyttade jag diskret på mig utan några som helst påjamanden. Påfordrade därefter nästan omedelbart dörröppning på andra sidan huset. Med absolut rent samvete tassade jag ut.
Piff kontrollerar att det är Puff-fritt, medan jag får tid över för viktig pälsvård.

4 kommentarer:

  1. *mjurr, mjurr* Jag skrattar så morrhåren skakar! Kan riktigt se hur din matte och Piff jagar Puff över halva länet. Men att du blev instängd bara för att hon rymde, det var ju lite okattligt, må jag jama. Fast du tar det ju som en riktig katt och jamar inte så mycket om saken. Diskret, är ditt andra namn.
    *beundrartass*

    SvaraRadera
  2. Jam, ibland är jag så cool att jag förvånar mig själv. Vet inte varför jag finner mig i det mesta utan att protestera. Till skillnad mot de där gaphalsarna jag delar hus med...

    SvaraRadera
  3. Men ja tycker faktiskt lite synd om Puff. Varför gillar ni henne int?

    Tass

    SvaraRadera
  4. Tjam, hon är inte så vänlig själv minsann, fräser och håller på när hon är ute. Vi har aldrig stått på riktigt god tass med varann. Varför Piff jagar henne har hon inte jamat till mig. Litet konstigt är det. Jag förstår mig inte på tjejer. Tass!

    SvaraRadera